به گزارش ایرنا، رحیم شهرتی فر روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان چاراویماق اظهار کرد: برای خدمت بهتر و خالصانه به مردم باید روش هایمان را تصحیح و عالمانه کنیم و اگر اصلاح روش به ضرر مردم باشد و برای آنها مشکل ایجاد کند باید آن روش را دوباره تغییر دهیم.
وی همچنین به کاهش جمعیت در شهرستان چاراویماق اشاره کرد و افزود: علت اصلی کاهش جمعیت این شهرستان، پیش گرفتن راه و روش غلط بوده و نبود اشتغال و همچنین رعایت نکردن عدالت در توزیع منابع ملی، موجب مهاجرت و کاهش جمعیت شده است.
شهرتی فر خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار، موجب توسعه شهرستان از هر نظر خواهد شد و دولت تدبیر و امید با آگاهی از این موضوع، عزم خود را برای ایجاد متوازن شغل در نقاط مختلف کشور، جزم کرده است.
وی با خطاب قراردادن مسئولان شهرستان اظهار کرد: مسئولان ادارات این شهرستان باید بیش از هر مسئولی تلاش کنند تا جمعیتی را که مهاجرت کرده اند به شهرستان بازگردانند و زمینه سرمایه گذاری های بیشتر را فراهم کنند.
فرماندار سابق شهرستان چاراویماق نیز در این مراسم با قدردانی از مردم و مسئولان این شهرستان اظهار کرد: آرزوی 20ساله مردم این شهرستان افتتاح جاده میاندوآب به چاراویماق است که با گذشت مدت زمان طولانی هنوز این مسیر 104 کیلومتری بهره برداری نشده و 28 کیلومتر باقیمانده ان بلاتکلیف مانده است.
رحیم بلال زاده افزود: شهرستان چاراویماق از شهرستانهایی است که در بخش کشاورزی و دامپروری از ظرفیت های بالایی برخوردار است اما این ظرفیت ها به دلیل نبود راه مناسب روستایی در سایه مانده و نیازمند همت مسئولان استانی و شهرستانی است.
نماینده مردم شهرستان های چاراویماق و هشترود در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به ظرفیت ها و وسعت چاراویماق اشاره کرد و گفت: وسعت این شهرستان برابر با استان البرز است اما امکانات موجود در آن بسیار ناچیز و در حد صفر است.
سیدحمزه امینی گفت: بیش از 90 درصد راه های روستایی این شهرستان تخریب شدهو در حق روستاییان این شهرستان جفا شده است.
وی همچنین به مهاجرت معکوس در روستاهای شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بیشتر مردم این شهرستان که قبلا مهاجرت کرده بودند در حال حاضر به مهاجرت معکوس روی آورده اند که در این مسیر نیز برخی مسئولان سنگ اندازی کرده و مانع از ساخت و ساز در روستاها می شوند.
در این مراسم از زحمات رحیم بلال زاده فرماندار سابق چاراویماق قدردانی و صابر تقویمی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.