به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز شنبه در جمع پرسنل شهرداری تبریز با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای لزوم اثرگذاری برنامه های فرهنگی، افزود: برنامه های فرهنگی باید با معیار اثرگذاری سنجیده شود و برنامه هایی تدوین شود که تاثیر زیادی در بین مردم داشته باشد.
وی با بیان اینکه اقدام های فرهنگی شهرداری تبریز مطلوب است، اظهار داشت: طرح ' شهر خدا، شهر مهربانی' که در سطح بوستان های کلانشهر تبریز برگزار می شود، از جمله طرح های قابل قدردانی شهرداری می باشد، زیرا حضور روحانیان و مبلغان در آن ها اثرگذار است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی همه برنامه ها باید توجه به کودکان و نوجوانان باشد، از متولیان مساجد به دلیل بها ندادن به کودکان و نوجوانان گلایه کرد و گفت: آنان به جای جذب کودکان به مساجد باعث دور شدن آن ها می شوند بنابراین باید اصل فعالیت خود را بر روی کودکان و نوجوانان متمرکز کنند.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد: خرج کردن برای کارهای فرهنگی هزینه تلقی نمی شود، بلکه نوعی سرمایه گذاری است و باید همه مسوولان از مسایل فرهنگی سردربیاورند و آن ها را درک کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ادامه داد: رمضان، ماه سوزانده شدن گناهان بندگان است که باید همه مردم از نذورات و برکات الهی در این ماه مبارک استفاده کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز نیز در این آیین از برگزاری 300 عنوان برنامه فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان توسط این نهاد خبر داد و گفت: این برنامه ها در 22 محور مختلف برگزار می شود.
حجت الاسلام احمد حمیدی افزود: این برنامه ها شامل جلسات تفسیر قرآن در 60 نقطه شهر، شبی با قرآن در 20 مسجد شبانه روزی، کرسی تلاوت قرآن، جلسات جزءخوانی در 27 محل شهر و برگزاری 10 نمایشگاه مهر آفتاب به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) است.
وی اظهار داشت: در 10 نقطه شهر به مناسبت شب 15 رمضان برنامه های شاد با محوریت مهر و مهربانی اجرا و در شب رحلت حضرت خدیجه کبری (س) نیز آیین سوگ بانوی مهر در هفت بوستان بانوان سطح شهر تبریز برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز از برپایی 10 خیمه معرفت در بوستان های سطح شهر نیز خبر داد و یادآوری کرد: از این تعداد پنج خیمه معرفت توسط شهرداری و پنج خیمه معرفت توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با حضور مبلغان اعزامی از قم برپا می شود.
حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه در شش ماه دوم سال گذشته یک هزار و 598 برنامه فرهنگی توسط شهرداری تبریز برگزار شد، ادامه داد: این برنامه ها از جمله شامل اتوبوس شادی، سلامت، نمایشگاه و سایر برنامه های دینی، مذهبی و فرهنگی است که برای بیش از 553 هزار شهروند تبریز برگزار شد.
وی گفت: شهرداری تبریز سال گذشته از بین 28 نهاد در طرح غنی سازی اوقات فراغت، به عنوان نهاد نخست فرهنگی این کلانشهر معرفی شد.
حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: سال گذشته شهرداری تبریز در حوزه قرآنی با بهره گیری از 102 مربی قرآنی به 22 هزار نفر شهروند تبریزی آموزش قرآن ارایه کرد.
وی یادآوری کرد: در مجموعه شهرداری تبریز 120 حافظ قرآن تربیت شده که از این تعداد 28 نفر حافظ کل قرآن هستند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.