به گزارش ایرنا حجت الاسلام اسماعیل مختاری روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: براساس سیاست های سازمان اوقاف هر سال طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می شود که از این رو خراسان جنوبی نیز آماده اجرای این طرح است.
وی از حضور 48 مبلغ در اجرای طرح ضیافت الهی خبر داد و گفت: از این تعداد 30 نفر بومی و 18 نفر نیز مبلغ اعزامی از قم هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین مراسم محوری ماه مبارک رمضان در سالروز وفات حضرت خدیجه (س) برگزار می شود افزود: این مراسم دهم ماه رمضان با نام 'خدیجه مادر امت' در 16 بقعه خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: در طرح ضیافت الهی یک خیمه چند رسانه ای، 13 خیمه معرفت، 27 غرفه مشاوره و 12 غرفه کودکان برپا می شود.
وی از برگزاری مراسم ویژه ولادت امام حسن مجتبی (ع) در 29 بقعه استان خبر داد و گفت: همزمان با لیالی قدر نیز به مدت پنج شب مراسم ویژه ای با حضور سخنران طراز اول از مشهد مقدس در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار خواهد شد.
مختاری با بیان اینکه هر سال سفره افطاری ساده از محل نیات خیرین در 35 بقعه استان پهن می شود افزود: برپایی نماز عید فطر در 47 بقعه استان نیز پایان بخش برنامه های ضیافت الهی در ماه رمضان امسال خواهد بود.

** حضور قاری مصری در استان همزمان با ماه مبارک رمضان
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و نمازهای روزانه در بقاع متبرکه را از برنامه های دیگر ویژه ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: محافل قرآنی و کلاس های تفسیر نیز در 48 بقعه استان برگزار می شود.
وی با اشاره به حضور قاری مصری در استان همزمان با ماه مبارک رمضان افزود: این قاری روزهای 18 تا 23 خرداد در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند، مهدیه سربیشه، پادگان 04، مسجد جامع سرایان و امامزاده زید قاین به قرائت قرآن می پردازد.
وی اجرای طرح ایتام و اکرام را از دیگر برنامه ویژه ماه مبارک رمضان امسال عنوان کرد و گفت: در این طرح نیز از محل موقوفات براساس سیره امام علی (ع)، اطعام به فقرا و ایتام در دستور کار خواهد بود.
حجت الاسلام مختاری بر توجه بیش از پیش به موقوفات قرآنی تاکید کرد و افزود: لازم است واقفان نیات خود را به سمت موقوفات قرآنی سوق دهند چرا که در این زمینه با کمبود نیت واقف مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه نهبندان و زیرکوه کمترین موقوفات قرآنی را دارند اظهار کرد: هرچه نیت قرآنی وقف بیشتر شود برگزاری محافل قرآنی، تربیت حافظان و قاریان در استان رونق می گیرد.
بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی بیش از پنج هزار موقوفه، حدود 16 هزار رقبه و بیش از چهار هزار مسجد و حسینیه در این استان وجود دارد.
ع.ب*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.