رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری این مسابقات به خبرنگار ایرنا، گفت: یکی از فعالیت های موثری که هر سال در حوزه معاونت پرورشی انجام می شود، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز است که این مسابقه ها برای هفتمین سال متوالی مخصوص فرهنگیان استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سید علی حسینی، افزود: این مسابقه ها با هدف انس بیشتر فرهنگیان با مفاهیم قرآنی، جذب حداکثری کارکنان و همکاران فرهنگی در توسعه و تبیین معارف قرآن، عترت و نماز، تشویق و ترغیب فرهنگیان مستعد به فراگیری آموزه های دینی و انتقال آن به دانش آموزان است.
وی شناسایی و آموزش فرهنگیان پژوهشگر، قاری، حافظ رشته های قرآنی برای گسترش سیره عملی و اخلاق، جهت دهی فرهنگیان پژوهشگر به منظور استفاده از آموزه های دینی، احکام و کلام بلیغ علی (ع) در فعالیت های پژوهشی و انتقال آن به دانش آموزان را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه ها عنوان کرد.
به گفته وی در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز، سه هزار و 500 نفر فرهنگی شرکت کردند که منتخبان آنها امروز با قضاوت 12 داور در حوزه قرآن و عترت به رقابت می پردازند.
وی اظهار کرد: هشت نفر از منتخبان مرحله استانی به مرحله کشوری راه می یابند و در تیر ماه 1396 در مشهد مقدس به رقابت خواهند پرداخت.
این مسابقات هر ساله در سراسر کشور توسط اداره قرآن، فرهنگ و نماز اداره های کل آموزش و پرورش هر استان برگزار می شود و افراد انتخابی به مسابقات کشوری اعزام می شوند.
3215* خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.