دکتر انوشه، روانشناس مطرح کشور گفت: هردانشجو در یک ترم به اندازه 43 واحد درسی در فضای مجازی هست. 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی ، سید مهدی انوشه درهمایش مدیریت روابط بین فردی (دختر و پسر) و امید به زندگی در جمع دانشجویان دانشگاه بناب اظهارکرد: فضای مجازی یکی از عوامل مهم بالا بودن آمار طلاق در بین جوانان است. 

وی با بیان اینکه جوانان از ارسال پیام های مجازی بدون تفکر و اندیشه در مورد محتوی آنها پرهیز کنند، افزود: اولین و بزرگترین رمز موفقیت در زندگی جوانان در کلمه پذیرش خلاصه می شود، و هر حادثه ای خارج از اراده و اختیار انسان را باید پذیرفت زیرا این رویداد یا قابل حل و یا قابل تحمل است . 

وی دومین رمز موفقیت را هم درکی یا هم حسی نامید و گفت: لازمه داشتن هم حسی، بصیرت است و به معنای داشتن یک بینش درونی است که عامل بسیاری از بحران‌ها از جمله طلاق همین نداشتن حس مشترک و درک نیازها و انتظارات است . 

انوشه افزود: عزت نفس و اعتماد به نفس، سومین کلید موفقیت است و عزت نفس و اعتماد به نفس لازم و ملزوم یکدیگرند و دانشجویان و جوانان باید زمان، اراده و تکرار را در دست بگیرند و قبل از ملکه شدن یک رفتار، آن را ترک کنند، دروغ گویی و توجیه بزرگترین شاخصه انسان بدون عزت نفس است .
  وی با اشاره به شروع تربیت و شکل گیری شخصیت انسان از دوران جنینی افزود: والدین بیشترین تاثیر را در کمک به داشتن عزت نفس جوان ایفا می کنند و تنبیه موجب انزجار کودک از خودش می شود .
  وی با هشدار به دانشجویان در خصوص روابط با یکدیگر تاکید کرد: ازدواج بر مبنای روابط سطحی منجر به طلاق می شود، تعادل بین امیال جنسی، صمیمت و تعهد عامل ازدواج پایدار جوانان است؛  دانشجویان در ازدواج هایشان به نقش و روابط مهم خانواده ها دقت کرده و از پرداختن به ظواهر خود داری کنند . Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.