به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، این طرح ها در بخش های آب و خاک، صنایع تبدیلی و گلخانه ای به دستور دکتر روحانی و به صورت ارتباط ویدیویی با وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان شبستر بهره برداری و آغاز شد.
وزیر جهاد کشاورزی مجموع اعتبار هزینه و پیش بینی شده برای این طرح ها را 21 هزار و 730 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این طرح ها برای 7 هزار و 350 نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.
محمود حجتی طرح های آماده بهره برداری را شامل سه طرح صنایع غذایی شیرین عسل در شبستر و طرح 500 هکتاری شبکه فرعی آبیاری و زهکشی در جلفا عنوان کرد.
وی همچنین گفت: امروز عملیات اجرایی کارخانه آرد، برنج کوبی و روغن کشی از دانه های روغنی در شبستر، فاز دوم شبکه فرعی آبیاری و زهکشی حاشیه رودخانه ارس در خداآفرین، طرح پرورش مرغ مادر تخم گذار در ورزقان، گلخانه شیشه ای در شبستر، طرح دامپروری درمیانه و طرح توسعه گاو شیری و طرح توسعه مرغ تخمگذار گروه صنعتی شیرین عسل در شبستر آغاز می شود.
حجتی اظهارکرد: با بهره برداری از این طرح ها ظرفیت تولید تخم مرغ استان به 124 هزار تن، ظرفیت تولید شیر 599 هزار تن و ظرفیت صنایع تبدیلی به 2 میلیون و 100 هزار تن می رسد.
رییس جمهوری به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت برای بررسی روند اجرای مصوبات دور نخست سفرهای استانی، افتتاح و کلنگ زنی 6 هزار میلیارد تومان طرح و شرکت در آئین افتتاحیه رویداد تبریز 2018 به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است.
این سفر دومین سفر استانی دولت تدبیر و امید به آذربایجان شرقی و نخستین سفر استانی هیات دولت در سال جاری است.
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.