کریم مهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد : این تخم مرغ ها هرشانه 2 کیلویی به قیمت 125 هزار ریال از طریق فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی مصرف در سراسر استان پخش خواهد شد.
وی افزود: علاوه بر عرضه تخم مرغ، مرغ منجمد نیز به اندازه کافی در انبار شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد و مردم استان برای تهیه گوشت قرمز و گوشت مرغ در شب عید هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.
مهری همچنین گفت: 60 هزار تن برنج وارداتی ، 10 هزار تن روغن نباتی و شکر در انبارهای شرکت غله ذخیره شده و در فروشگاه های زنجیره ایی و شرکت های تعاونی مصرف عرضه خواهد شد تا مردم برای تهیه اقلام خوراکی پرمصرف در ایام عید کمبودی نداشته باشند .
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان دلایل اصلی افزایش قیمت مرغ را کاهش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی و علت افزایش قیمت تخم مرغ را تلف شدن تعداد یک میلیون و 800 هزار قطعه مرغ تخم گذار به علت آنفولانزای حاد پرندگان اعلام کرد.
مهری با اشاره به اینکه برای 15 واحد مرغداری گوشتی مجوز تولید صادر شده است، گفت: حدود 417 هزار قطعه جوجه ریزی در این واحدها انجام خواهد شد و تولیدات آن ها تا چهار ماه آینده وارد بازار می شود.
در استان آذربایجان شرقی تعداد 180 واحد پرورش مرغ تخمگذار دارای پروانه بهره برداری به ظرفیت 7 میلیون و 748 هزار و 414 قطعه تخم مرغ در سال فعالند.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.