محمد باقر منوچهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در سال های گذشته خرید گندم از اوایل خرداد انجام می‌شد، افزود: به دلیل سرمای هوا در سال زراعی 95-96 خرید تضمینی گندم با پنج روز تاخیر آغاز می‌شود.
وی با اشاره به این که پیش بینی می شود خرید گندم سال زراعی 95-96 به 110 هزار تن برسد، خاطرنشان کرد: خرید گندم در سال زراعی 94-95 به 100 هزار تن رسید که نسبت به گذشته افزایش داشت و بخشی از آن به صورت خودمصرفی از سوی کشاورزان مصرف شد.
وی تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم استان سمنان در سال زراعی 95-96 به 29 هزار و 770 هکتار رسید و استان سمنان قابلیت ذخیره سازی 285 هزار تن ذخیره گندم دارد.
منوچهری، به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: 370 تن برنج سفید با قیمت هر کیلوگرم 270 هزار ریال و 176 تن شکر با قیمت هر کیلوگرم 28 هزار و 550 ریال برای مصرف کنندگان در استان سمنان از امروز سه شنبه دوم خرداد عرضه شده است.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: فروشگاه های زنجیره ای استان و واحدهای صنفی زیر نظر اصناف برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان هستند.
2 سیلوی بتنی و فلزی در استان سمنان وجود دارد و بقیه ذخیره گندم در انبارها انجام می شود، در سال گذشته 100 تن گندم از کشاورزان استان سمنان خریداری شد و سمنان در تولید گندم، رتبه هشتم کشور به دست آورد.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.