مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: برای احیای دریاچه ارومیه تا سال 1402 باید سطح دریاچه تا سه و نیم متر بالاتر بیاید، یعنی 13 میلیارد مترمکعب آب وارد دریاچه شود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، خلیل ساعی در نشست انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب با اشاره به ناتوانی دولت در پرداخت و تامین اعتبارات احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: با وجود اینکه اعتبارات احیای دریاچه ارومیه جزو اولویت های دولت است، اما تمامی اعتبارات اختصاص یافته، محقق نشده است . 

وی  افزود:90 درصد از آب مصرفی منطقه صرف کشاورزی می شود و عزم جدی برای به حداقل رساندن میزان کشاورزی در منطقه داریم و 10 درصد مابقی آب تولیدی به مصارف صنعتی و شرب مردم می رسد.

مدیرکل بحران استان آذربایجان شرقی وجود سدهای مختلف را یکی از عوامل تاثیر گذار در خشک شدن دریاچه عنوان کرد وافزود: با رها سازی آب سدها کمترین میزان آب به دریاچه منتقل می شود، زیرا مسیر و کانال‌های هدایت آب از سد ها به دریاچه نیازمند لایروبی  هستند تا بارش‌ها و سیلاب های به وجود آمده بیشترین آورده به دریاچه را داشته باشند.

در ادامه این نشست دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بناب گفت: این دانشگاه به عنوان نزدیک ترین دانشگاه به دریاچه ارومیه از این پتانسیل برخوردار است که کارهای تحقیقاتی و پژوهشی مؤثری را در زمینه احیای دریاچه ارومیه به عمل برساند. 

محمد پناه افزود: انجمن اسلامی خواهان برقراری ارتباط مستمر با ستاد احیای دریاچه اورمیه بوده، و در زمینه های علمی تحقیقاتی فرهنگی و معیشتی می تواند مشاور خوبی برای ستاد باشد. 

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست توسط دانشجویان نقد هایی نسبت به عملکرد ستاد احیا دریاچه اورمیه مطرح شد که از جمله این نقد ها می توان به ایجاد میان گذر پل شهید کلانتری، پایش سرزمینی، اصلاح الگوی کشت و پایین بودن بازده پژوهشگاه های طرف قرارداد با ستاد احیا اشاره کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.