رییس سازمان دامپزشکی کشور از ضبط بیش از 85 تن فراورده‌ی خام دامی اعم از عسل، شیر، تخم مرغ و گوشت (بیش از یک میلیون کیلو گرم) در آذربایجان شرقی در طول 15 روز گذشته خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علیرضا رفیعی پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی، طرح تشدید نظارت بهداشتی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین ماه در سراسر کشور در حال اجرا بوده و همکاران در این 20 روز در طول ساعات کاری به فروشگاه‌های عرضه‌ کننده‌ی گوشت سفید، قرمز و سایر فرآورده‌های دامی سر زده و ارزیابی‌های لازم را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به بازدید از چند فروشگاه عرضه کننده‌ی محصولات دامی در تبریز گفت: فروشندگان در برخی موارد، نگران بازدیدهای مکرر بازرسان هستند، اما با این بازدیدها، محصولات کهنه و بی‌کیفیت از چرخه خارج شده و از انتقال چرخه‌ی مواد آلوده به جامعه‌ی انسانی جلوگیری می‌شود.
وی عنوان کرد: حذف محصولات فاسد و تاریخ مصرف گذشته، ضمن تامین امنیت غذایی مردم و سلامت عمومی جامعه، از انتقال بیماری‌هایی مانند تب یونجه و تب مالت جلوگیری می‌کند.
رییس سازمان دامپزشکی کشور از فعالیت بیش از یک هزار و 400 اکیپ نظارتی استانی خبر داد و عنوان کرد: بیش از دو هزار و 300 اکیپ نظارتی شهرستانی نیز وجود دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.