به گزارش ایرنا، رضا رحمت الهی روز سه شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل عجب شیر افزود: اهمیت دادن به موضوع پدافند غیرعامل موجب توجه مسئولان، آگاهی بخشی در بین مردم نسبت به این حوزه و نیز در راستای تامین امنیت پایدار در سطح جامعه می شود.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت های موجود در عجب شیر برای اقدامات تامینی و دفاعی در برابر وقوع هرگونه حوادث مترقبه و غیر مترقبه حداکثر استفاده را ببریم و در این راستا، تهیه طرح جامع پدافند شهرستان به عنوان یک شاخص در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اجرای اقدامات انجام شده در این حوزه اضافه کرد: باید با دید علمی و با نگاه کارشناسی نسبت به تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل عجب شیر اقدام فوری انجام شود.
وی از سیل، زلزله و خشکسالی به عنوان عمده ترین حوادث طبیعی تهدید کننده این شهرستان نام برد و گفت: برای مقابله با این حوادث و کاهش اثرات آنها، اصول و ضرورت های پدافند غیرعامل باید مورد توجه تمامی مسئولان قرار گیرد.
وی با بیان این که از 6 تا 12 آبان ماه سال‌ جاری به عنوان هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است، افزود: در این هفته، برنامه‌ های مختلفی در حوزه پدافند غیرعامل در این شهرستان‌ اجرا می‌شود.
معاون فرماندار عجب شیر ادامه داد: این برنامه‌ها به گونه ای برگزار می‌شود تا جایگاه واقعی پدافند غیرعامل خود را در بین مردم، مدیران و نخبگان جامعه تبیین و ترویج شود.
رحمت الهی با اشاره به ظرفیت ‌ها و زیرساخت‌های موجود در عجب شیر و قرار گرفتن در مسیر راه مواصلاتی استانی اضافه کرد: باید از این ظرفیت‌ ها برای تحقق اهداف پدافند غیرعامل در این شهرستان به صورت مطلوب استفاده شود.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد درک مشترک نسبت به حوزه پدافند غیرعامل، بر تعامل، هم فکری، هماهنگی و همکاری دستگاه های شهرستان برای تحقق اهداف و اصول پدافند غیرعامل تاکید کرد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غرب تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار: رستگار
7485/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.