مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز توصیه هایی را برای کاهش خطرات طوفان مطرح کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، آتش پاد داود طالب نژاد در این باره اظهار کرد: به دنبال صدور اخطار هواشناسی مبنی بر سرعت وزش تند باد و احتمال وقوع طوفان در برخی نواحی استان، تمامی ایستگاه های آتش نشانی برای امداد رسانی در پس حوادث احتمالی ناشی از وزش باد شدید و طوفان به حالت آماده باش در آمدند.
وی با اشاره به توصیه های لازم جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی جانی و مالی، عنوان کرد: توصیه ما به مردم این است که در صورت نداشتن کار ضروری از منزل خود خارج نشوند و اتومبیل خود را در مکان ناامن اعم از کافو های تلفن، تیر های برق ، درختان ضعیف و خشکیده و دیوار سست قرار ندهند.
وی اضافه کرد: همچنین از قرار گرفتن در کنار دکل‌ها، آنتن‌های فرستنده، تاسیسات انتقال نیرو، بنر ها، داربست و موارد مشابه دوری کنند و سقف گلخانه ها، بازارچه های موقت نوروزی و موارد مشابه را بازبینی و در جای خود مستحکم کنند.
طالب نژاد عنوان کرد: باتوجه به بارش های رگباری توصیه می‌شود از چادر زدن و توقف خودرو در منطقه سیل خیز و یا در مسیر رودخانه، خودداری کنید و از بسته بودن پنجره‌های منزل خود اطمینان داشته باشید.
وی همچنین با اشاره به سایر اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی طوفان، خاطرنشان کرد: در صورت توام شدن رانندگی با شروع تند باد حتما خودرو را در سمت راست خیابان یا جاده متوقف کنید و همچنین از حضور در اماکن مرتفع مانند پل‌های هوایی یا روگذر‌ها و پیاده راه‌های خطرناک پرهیز کنید.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: در صورت نیاز به امداد رسانی با شماره ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تماس بگیرید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.