مسئول آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: کمبود تجهیزات و نیرو یکی از مشکلات عمده سازمان آتش نشانی شهرستان شهرکرد است.

منصور علیپور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی و کمبود امکانات و تجهیزات دو چالش بزرگی است که سازمان آتش‌نشانی چهار محال و بختیاری با آن روبرو است که امیدواریم با مساعدت شهرداری و سازمان‌های متولی این مشکل را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمبود تجهیزات کارآمدی لازم برای آتش‌نشانان را محدود و سخت می‌کند، افزود: در حال حاضر 5 ایستگاه آتش‌نشانی در شهرستان شهرکرد با 52 نفر نیروی عملیاتی در سه شیفت کاری مشغول خدمات رسانی هستند.

علیپور خاطرنشان کرد: زمان استاندارد حضور نیروهای آتش نشانی به محل حادثه بین سه تا پنج  دقیقه بوده و بیشترین حوادث مربوط به آتش‌سوزی، تصادفات و آسانسور است.

وی با بیان اینکه آموزش و مانور در مدارس با جدیت در حال پیگیری است، یا آور شد: در سالجاری ۱۰ هزار نفر آموزش‌های لازم را دیده‌اند .

یکی از آتش نشانان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: ایستگاه آتش‌نشانی ما فاقد ماشین آتش‌نشانی مناسب است و با توجه به اینکه منطقه ما یک منطقه دامداری وکشاورزی است بیشترین حوادث حریق را داریم و تقاضا دارم که مسئولان با جدیت بیشتری ما را در رفع این مشکلات یاری کنند.

یکی دیگر از آتش نشانان با اشاره به  کمبود نیرو در ایستگاه آتش نشانی‌شان افزود: ما دو آتش‌نشان در ایستگاه هستیم که در صورت بروز حادثه و اعزام دیگر کسی در ایستگاه نیست تا پاسخگوی تلفن ها  باشد و اگر اتفاق دیگری رخ دهد در امدادرسانی با مشکل روبرو می شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.