سید حمید موسوی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مزاحمان تلفنی خط 125 آتش نشانی شهر زنجان را گروههای سنی جوانان، نوجوانان به ویژه کودکان تشکیل می دهند و لزوم آگاهسازی و ارائه آموزشهای لازم برای این قشرها امری ضروری است.
وی اظهار کرد: این در حالی سازمان آتش نشانی با توجه به رویکرد و وظایف تعیین شده خود در مواقع بروز حادثه و سانحه امداد رسانی و در مواقعی نیز مزاحمت های تلفنی امکان اعزام تیم های عملیاتی به محل مورد نظر را با اختلال مواجه می کند.
موسوی افزود: برخی از گروههای هدف یادشده نیز بدلیل آشنا نبودن با فعالیت این سازمان به اشتباه با اورژانس و مراکز دیگر تماس برقرار می کنند که توسط عوامل مستقر مرکز پیام اطلاع رسانی لازم انجام می گیرد.
وی بیان کرد: تا کنون و طبق آمار 15 هزار مورد مزاحمت تماس با خط 125 مرکز پیام سازمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ثبت شده که بیشتر گروههای هدف را تشکیل می دهد.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد:تا کنون از مجموع عملیات های انجام گرفته 62 درصد عملیات ها با 619 مورد مربوط به اطفای حریق و 38.8 درصدمعادل 379 مورد مربوط به امداد و نجات بوده است.
وی ، افراد محبوس و گرفتار در آسانسور و منزل، تصادفات جاده ای و شهری، سقوط از ارتفاع ، چاه و رها سازی حیوانات را از جمله موارد امداد و نجات ذکر کرد.
موسوی خاطر نشان کرد: اطفا حریق انجام گرفته در اماکن مسکونی، تجاری و صنعتی و وطفای آتش سوزی وسائط نقلیه ، ضایعات و از عملکرد این سازمان در بخش اطقای حریق بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 6 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر زنجان فعال است که 123 نیروی این سازمان آماده خدمات رسانی در هنگام بروز حوادث و سوانح احتمالی هستند.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.