به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ساختمان این سیلو در خیابان امام خمینی واقع شده است و به لحاظ قدمت فعالیت صنعتی و طراحی آن جزو آثار پر اهمیت تاریخی تبریز محسوب می شود.
وی اظهارکرد: برای حفظ و صیانت از این میراث کهن، تلاش و استمرار بر ثبت ملی این اثر جزو اولویت های مهم این اداره کل بود که پس از تلاش مستمر معاونت میراث فرهنگی، این اثر تاریخی فاخر امروز 16 اسفند در جلسه کمیته ثبت میراث غیرمنقول کشور به ثبت ملی رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: سیلوی گندم تبریز به عنوان اولین سیلوی گندم ایران مورد توجه ویژه اداره کل میراث فرهنگی استان و سازمان مرکزی قرار داشت و طبق پیگیری های مالک این بنا در سال 1390 برای ثبت ملی این اثر فاخر صنعتی، نخستین اقدام ها آغاز و پیگیری شد.
آبدار ادامه داد: شایسته است که این بنا به صورت کامل مورد حفاظت قرار گیرد و اگر بنا بر تغییر کاربری آن باشد به شکل موزه صنعتی و یا در قالب کاربری فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با برخورداری از آثار متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی از استان های گردشگر پذیر کشور بوده و تاکنون یک هزار و 780 اثر از میان آثار استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.