جمعی از اعضای شرکت تجاری آلمانی BSG با شهردار تبریز و رییس شورای اسلامی شهر تبریز دیدار کردند که بر افزایش همکاری‎های تبریز و ایالت راین لند فالز آلمان در خصوص همکاری های اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی تاکید شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، شهردار تبریز در دیدار با شرکت آلمانی BSD  گفت: توجه به اقتصاد از اساسی ترین موضوعات مهم و اولویت دار  شهرها است که اساس توسعه شهرها را شکل می‎دهد.
   ایرج شهین باهر بیان کرد: تبریز یکی از قطب‎های فعال کفش در منطقه خاورمیانه است که علی‎رغم فعال بودن در کنار صنعت‎های مثل فرش تبریز، نیاز به علم و تکنولوژی‎های جدید در زمینه مد و طراحی دارد تا بیشتر از قبل بتواند بازارهای جهانی را در اختیار بگیرد.   وی تصریح کرد: شروع این روابط می‎توانند تولیدکنندگان را با روش‎های بروز و جدید که در آلمان اجرایی می شود، آشنا کند و از طرفی موقعیت این امکان ایجاد می‎شود تا تولیدکنندگان آلمانی نیز در تبریز سرمایه گذاری کنند و این صنعت تبریز جهانی شود. 
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بر روابط پایدار بین شهر تبریز و ایالت راین لند فالز به ویژه در زمینه مسائل علمی و دانشگاهی تاکید کرد.
شکور اکبرنژاد بیان کرد: دانشجویان علمی و تیزهوش دانشگاه‎های تبریز در زمینه اختراعات محصولات جدیدی را ارائه می‎دهند که با گسترش این روابط می‎توان تجاری سازی کرد و به تولید انبوه رساند.
یکی از مدیران ارشد این شرکت اقتصادی، اشتراکات تاریخی و فرهنگی با آذربایجان و ایران را یکی از دلایل و اولویت خود برای حضور در تبریز عنوان کرد و افزود: شهر پرماسنس آلمان یکی از قطب های صنعت کفش چرم آلمان و اروپا است که به روزترین متدهای دنیا در زمینه طراحی و کیفیت در آن اجرا می شود و از طرفی شهر تبریز نیز در این منطقه از جهان رتبه برتر در زمینه کفش را دارد که با همکاری‎های متقابل در زمینه جنس و کیفیت می‎توان از تجارب همدیگر استفاده کنند.
اونال کایمکچی تصریح کرد: علاقمندیم که طولانی مدت با تبریز رابطه داشته باشیم و روابط پایدار تعریف شود تا بتوانیم از تبریز و ظرفیت‎های آن استفاده کنیم تا این همکاری‎ها باعث افزایش بیشتر معاملات تجاری، دانشگاهی و علمی شود.
در این دیدار طرفین بر شروع همکاری‎ها در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی‌های نو، مسائل زیست محیطی، بازیافت زباله، صنعت چرم و کفش بین تبریز و ایالت راین لند فالز آلمان تاکید شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.