به گزارش خبرنگار ایرنا سید موسی خادمی عصر شنبه در نخستین همایش تجلیل از پاکبانان شهرداری خرم آباد در سالن بانک صادرات این شهر افزود: شهر پاکیزه 2 بخش دارد یک بخش آن مربوط به تولید زباله است که توسط مردم انجام می شود و بخش دیگر کنترل زباله ها است که توسط بخش خدمات شهری انجام می شود اما با توجه به وجود اختلال در بخش نخست، مدیریت شهری را با مشکل مواجه کرده است.
وی به تشریح اهمیت فعالیت پاکبان ها در لرستان پرداخت و گفت: این موضوع در لرستان از چند جهت اهمیت دارد چراکه لرستان از اصلی ترین محورهای گردشگری است ولازمه توسعه این صنعت و سرمایه گذاری درآن داشتن محیطی پاکیزه است.
استاندار لرستان وضعیت پاکیزگی شهری و مناطق حاشیه را در برخی شهرهای استان ناکافی دانست و افزود: شهرهای لرستان شایسته پاکیزگی بیشتر هستند و اگر تاکنون به تمام معنا این مسئله محقق نشده دلیل آن تولید و دفع غیرمنطقی زباله است.
رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد نیز در این گردهمایی اظهار کرد: باید نگرش خود در خصوص زباله را تغییر دهیم و با آغاز تفکیک زباله از مبدا، هزینه های آن را به حداقل برسانیم؛ در این راستا با یک سرمایه گذار نیز به توافق اولیه رسیده ایم.
اردشیر دریکوند از تلاش برای پیدا کردن راهکارهای قانونی برای افزایش حقوق پاکبان ها خبر داد و افزود: در زمان شروع به کار شورا به رغم مشکلات فراوان توانستیم بخش زیادی از مشکلات مالی را حل کنیم و تلاش کردیم که از این پس پرداخت حقوق آنها نسبت به سایر کارکنان در اولویت باشد.
وحید رشیدی شهردار خرم آباد نیز در این گردهمایی اطمینان داد که هیچ پیمانکاری نمی تواند حقوق پاکبان ها را پایمال کند.
وی با بیان اینکه از این پس تمام پرداختی ها باید به روز باشد، افزود: مطالبات پیمانکاران تا زمان پرداخت حقوق معوق پاکبان ها در نزد شهرداری محفوظ خواهد ماند.
7264/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.