به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز روز شنبه در این مراسم با اشاره به سخن مولای متقیان علی (ع) که مومن آینه مومن است، گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آینه نظام و انقلاب است و دستاورد نظام و برکاتش را به مسلمانان به خوبی نشان می دهد.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: من از طرف مسلمانانی که در ترکیه و جمهوری آذربایجان شنونده رادیوشما هستند از برنامه های صدا و سیما قدردانی می کنم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این مراسم با قدردانی از موسسات و سازمان هایی که در برگزاری این جشنواره در کنار صداسیما بودند، گفت: این همدلی و یکدلی باعث برگزاری چنین جشنواره عظیمی شد و کار زیبایی که امروز با انتخاب برگزیدگان خود به سرانجام رسید.
سیدمحسن لطیفی با بیان این که این جشنواره در سال های آینده نیز برگزار خواهد شد، افزود: امید است دومین جشنواره بین المللی اربعین هم در سال آینده زیباتر و پربارتر از امسال برگزار شود.
مدیر رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: این جشنواره با هدف مشارکت مخاطبان رادیو برون مرزی با نام امام حسین (ع) و اربعین در سه حوزه شعر، دکلمه شعر یا پادکست رادیویی و نغمه های دینی برگزار شد.
نعلبندی با اشاره به اینکه در این جشنواره علاوه بر ایران از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و ترکیه نیز شرکت کننده بود، افزود: استقبال خوبی از این جشنواره شد و در انتخاب اولیه از بین بیش از 300 اثر حدود 50 اثر به بخش داوری راه یافت و برگزیدگان منتخب هم امروز معرفی شد.
به گزارش ایرنا، در بخش شعر نخستین جشنواره بین المللی اربعین زهرا کیران از ترکیه مقام نخست، مهرعلی عاصم از جمهوری آذربایجان مقام دوم و جعفر پوررضوی از ایران مقام سوم را کسب کردند.
در بخش پادکست رادیویی(دکلمه شعر) گول بالا احمداف فنایی از جمهوری آذربایجان مقام نخست، مصطفی دوغان از ترکیه مقام دوم و کاظم قاسمی از ایران مقام سوم را کسب کردند.
در بخش نغمه های دینی نیز یاشار جاهد از جمهوری آذربایجان مقام نخست، مهدی فرج و علی کاچان هر دو از ترکیه به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
نخستین جشنواره بین المللی اربعین از 23 مهر سالجاری از سوی رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی آغاز شده بود.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.