به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در آیین شب شعر ریحانه که به همت مجمع شعرای آئینی کمیت در سالن حوزه هنری قزوین برگزار شد، با تاکید بر اینکه فرمایشات امامان(ع) خاستگاه قرآنی دارد، به ریشه‌های قرآنی برخی از احادیث اشاره کرد و افزود: اشعاری که در فرهنگ بشریت اثرگذار بوده‌اند، مرزها را در نوردیده‌اند و انسانیت را تحت تأثیر قرار داده‌اند.
وی اضافه کرد: این گونه اشعار تاثیرگذار خاستگاه قرآنی داشته‌اند که مثنوی مولوی، دیوان حافظ و اشعار سعدی نمونه‌هایی از آن‌ها هستند.
وی تصریح کرد: حافظ می‌گوید 'هر چه دارم همه از دولت قرآن دارم' و یا سعدی احادیث پیغمبر (ص) را در قالب شعر بیان می‌کند و مولوی در شعر خود می گوید'راز بگشا ای علی مرتضی/ ای پس سوء القضا حسن القضا'.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همان قدر که شعرای ما قرآنی و اهل بیتی (ع) هستند، اشعارشان شیرین، جذاب، تماشایی و اثرگذار است و کارشان هنر محسوب می‌شود چرا که در عالم آفرینش هنری بالاتر از قرآن نداریم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهارکرد: هنرهای انسانی افول و غروب دارند و روزی طراوت و تازگی خود را از دست می‌دهند اما علت اینکه اشعار حافظ، مولانا و سعدی همواره طراوت، تازگی و جذابیت دارند به این خاطر است که با قرآن پیوند خورده‌اند.
وی تاکید کرد: شعر باید حلقه اتصال دل‌های تشنه عرفانِ ناب با منابع عرفانی یعنی قرآن و اهل بیت (ع) باشد و کاری که در مجمع شعرای کمیت انجام می‌شود در راستای تحقق این رسالت قرار دارد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.