به گزارش ایرنا آیت الله عبد الکریم عابدینی روز چهارشنبه در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور افزود:عیادت و خدمت به معمرین که عمر با برکت خود را در راه اسلام و انقلاب صرف کرده‌اند می‌باید با جدیت و توجه بیشتری انجام شود و در این خدمت‌رسانی‌ها اصول و مبانی دینی و انقلابی لحاظ شود.
وی خدمات روحانیون و طلاب در طول انقلاب اسلامی را یادآور شد و اظهارکرد: : آمار طلابی که در دفاع مقدس شرکت داشتند و به شهادت نائل آمدند نسبت به میانگین جمعیتی این قشر بسیار بالا بود و این‌ مهم نشان دهنده حضور فعال روحانیون و طلاب در عرصه‌های مختلف انقلاب است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: ثبت خاطرات و زندگی انقلابی بزرگان و علما برکات بسیاری را به همراه دارد و اگر این کار صورت نگیرد خاطرات بسیار ارزشمند آن عزیزان از میان خواهد رفت و با نگاه‌هایی که در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور وجود دارد این کار می‌تواند با همه جانبه‌گرایی بیشتر انجام شود.

**
**کتابخانه امام صادق ظرفیت تبدیل شدن به یکی ازکتابخانه های ملی را دارد
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین همچنین در دیدار کارکنان کتابخانه امام صادق (ع) قزوین گفت: این کتابخانه با پیشینه و برنامه ریزی‌هایی که داشته است، می‌تواند به کتابخانه ملی و فرامنطقه ای تبدیل شود و ما باید در این راستا آن را تقویت کنیم.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهار کرد: کتابخانه اگر زمانی صاحب کلام شود می‌تواند پیشینه و خاطرات خود را طی گذشت سال‌ها برای ما بیان کند؛ اما زمانی‌که کتابخانه ساکت است ما باید این آثار و پیشینه را مطرح کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به حامیان راه‌اندازی کتابخانه امام صادق (ع) افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی از علمای بزرگی است که انگیزه‌های جدی و علمی در راه‌اندازی این کتابخانه داشت، همچنین روحیات حضرت آیت‌الله باریک‌بین نیز در راستای حمایت از این کتابخانه بود.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: هم‌اکنون که دکتر زمانی با تجربیات موفق علمی، تربیتی، حوزوی، اجتماعی و دینی مدیریت این کتابخانه را به عهده دارد، امیدواریم شاهد رشد بیش از پیش این مجموعه باشیم.
آیت‌الله عابدینی گفت کرد: کتابخانه حوزوی نیازمند نگاه فقهی، قرآنی، تفسیری، فلسفی، حکمی، کلامی و ادبی است که باید در این شاخه‌ها ناب‌ترین کتاب‌ها تهیه شود؛ زیرا این موارد ابزار طلبگی ماست و باید دراختیار پژوهشگران قرار بگیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید به جایگاه یک کتابخانه حوزوی دست پیدا کنیم و چشم‌انداز 20 ساله آن را تعیین کنیم، همچنین باید برنامه‌ریزی صحیحی برای انتقال کتاب‌هایی که برای این کتابخانه ضرورت ندارد به شعب دیگر در مدارس و شهرستان‌ها صورت بگیرد.
6104/6012 خبرنگار:ناصر نیلی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.