دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی و مسئولان استانی با تجلیل از برگزیدگان در تالار پتروشیمی تبریز پایان یافت.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دبیر علمی جشنواره در اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر، با بیان این‌که جشنواره شعر فجر بعد از گذشت ۱۲ سال توانسته به ثبات نسبی برسد و جایگاهی برای خود مشخص کند، اظهار کرد: جشنواره شعر فجر در کنار جشنواره‌های فیلم، موسیقی و تئاتر جوان ترین آن هاست، جشنواره شعر فجر از گسترده ترین اتفاق شعری ایران است که هیئت داوران در آن تمامی کتاب های منتشر شده‌ی یک سال گذشته را مورد بررسی قرار می‌دهند، در این دوره بیش از پنج هزار کتاب در سه حوزه‌ی "شعر کودک و نوجوان" "شعر بزرگسالان" " درباره ی شعر"   مورد بررسی قرار گرفته شده که امروز در اختتامیه جشنواره تجلیل شدند.
جواد محقق افزود: در این جشنواره از هفت اثر شاخص که به مرحله‌ی نهایی رسیده بودند، پنج اثر در قالب‌های نو آیین شعر فارسی برگزیده شدند.
وی با اشاره به این‌که در محافل شعر خوانی و ادبی این جشنواره بیش از ۱۵۰ شاعر ملی و منطقه‌ای آثار خود را برای علاقمندان در شهرهای مختلف کشور قرائت کردند، گفت: محافل ادبی از شهرهای کرمانشاه در سرپل ذهاب آغاز شد و بعد از ادامه یافتن آن در شهرهای اصفهان، قم، تهران و زاهدان در شهر تبریز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد و ما این رخداد را به فال نیک می گیریم.
گفتنی است، در اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در تبریز، در بخش ویژه پاسداشت یک دهه آفرینش به زبان ترکی در ایران شاعرمفتون امینی، حیدر عباسی (باریشماز)، مرزا حسین کریمی مراغه ای، محمود دست پیش (واله)، مرحوم حسین منزوی، اصغر فردی، ولی اله کلامی زنجانی تجلیل شد‌.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.