دبیر همایش و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش میانه در پایان این همایش در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه از سال تحصیلی جدید کتابی به نام انسان و محیط زیست در کتاب درسی دانش آموزان گنجانده می شود، گفت: این همایش در همین راستا برگزار شد.
جواد کوهی تقویت روحیه پژوهشگری با رویکرد درس ملی، ترویج فرهنگ پاسداری از محیط زیست، افزایش سطح علمی و آگاهی دانش آموزان در زمینه محیط زیست و منابع طببعی را از اهداف برگزار این همایش عنوان کرد.
وی اضافه کرد: در قالب فراخوانی که انجام شد از استان آذربایجان شرقی 120 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که 106 مقاله مورد بررسی قرار گرفت.
کوهی نهادینه کردن فرهنگ مراقبت از محیط زیست، کاربرد فن آوری نانو در حفاظت از محیط زیست، ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه های عمرانی، معدنی و شهری در محیط زیست، مدیریت پسماندها و بازیافت مواد، حقوق شهروندی در سلامت محیط زیست و محور آزاد در رابطه با محیط زیست را شش محور اصلی همایش عنوان کرد.
دبیر همایش گفت: به غیر از خود شهرستان بعنوان مجری طرح از نواحی پنج گانه تبریز، اسکو، مرند، بستان آباد و کاغذکنان مقالاتی به دبیرخانه رسیده است.
کوهی گفت: دانش آموزانی که به صورت علمی و عملی درگیر مسائل محیط زیست هستند به طور قطع در آینده در رابطه با محیط زیست احساس مسئولیت کرده و این موضوع را به خانواده ها، اطرافیان و دوستان خود انتقال خواهند داد تا قدمی موثر در راستای حفظ و نگهداری از منابع طبیعی در کشور قدمهای موثری برداشته شود.
در این همایش با اهدای لوح و تندیسی از برترین های همایش تجلیل شد.
7231/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.