رئیس اداره منابع صبیعی و آبخیزداری فیروزکوه گفت: همزمان با فرارسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری (15 تا 21 اسفند) 7500 اصله نهال به صورت رایگان در این شهرستان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید جویباری افزود: نهال‌ها شامل گونه‌های کاج، سرو، زبان گنجشک، صنوبر و... است که به مناسبت هفته منابع طبیعی در مکان های مختلف این شهرستان توزیع و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی این هفته را فرصتی برای آشنایی هر چه بیشتر افکار عمومی با منابع طبیعی و ترویج فرهنگ حفاظت از این منابع برشمرد و تصریح کرد: با هدف فرهنگ‌سازی منابع طبیعی برنامه‌های متعددی با محوریت مشارکت دستگاه‌ها و حضور پررنگ مردم در سطح شهرستان در نظر گرفته شده که اجرای عملیات بیولوژیکی شامل کاشت نهال و اقدامات کپه‌کاری و بذرکاری در حوزه‌های آبخیز این شهرستان با حضور گروه‌های مردمی، دوستداران طبیعت، مسئولان و اعضای نهضت سبز از جمله این برنامه‌ها است.

این مقام مسئول اضافه کرد: برگزاری گردهمایی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در روز منابع طبیعی، حفاظت و قانون، نهال کاری با همکاری شهرداری فیروزکوه، کاشت نهال در شهرک‌های صنعتی و حاشیه روستاها و مراسم نهال کاری در منطقه جنگل کاری سنگلی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این هفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.