جمشید جویباری عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهال ها شامل گونه های کاج، سرو، زبان گنجشک، صنوبر و... است که به مناسبت هفته منابع طبیعی در مکان های مختلف شهرستان فیروزکوه توزیع و در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی هفته منابع طبیعی را فرصتی برای آشنائی هر چه بیشتر افکار عمومی با منابع طبیعی و ترویج فرهنگ حفاظت از این منابع اعلام کرد و گفت: با هدف فرهنگ سازی منابع طبیعی برنامه های متعددی با محوریت مشارکت دستگاه ها و حضور پررنگ مردم در سطح شهرستان در نظر گرفته شده است که اجرای عملیات بیولوژیکی شامل کاشت نهال و اقدامات کپه کاری و بذرکاری در حوزه های آبخیز این شهرستان با حضور گروه های مردمی، دوستداران طبیعت، مسئولان و اعضای نهضت سبز از جمله این برنامه ها است.
جویباری خاطرنشان کرد: برگزاری گردهمایی شورای حفظ حقوق بیت المال در روز منابع طبیعی، حفاظت و قانون، نهال کاری با همکاری شهرداری فیروزکوه، کاشت نهال در شهرک های صنعتی و حاشیه روستاها و مراسم نهال کاری در منطقه جنگل کاری سنگلی از دیگر برنامه های بزرگداشت این هفته است.
15 الی 21 اسفندماه هفته منابع طبیعی است و همه ساله ویژه برنامه های مختلف از جمله کاشت و توزیع درخت در سراسر کشور انجام می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7243/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.