رامین راستی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی ارس یکی از پربارترین و مهم ترین جشنواره های هنری در شمالغرب کشور است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این جشنواره از جمله جشنواره های نوپا در کشور است و کار خود را از داخل استان آغاز کرده، با این حال توانست تأثیر بسزایی در حوزه تئاتر خیابانی داشته باشد.
وی با بیان اینکه این جشنواره به خوبی توانست افرادی را که دغدغه تئاتر خیابانی دارند، را مجذوب کند،افزود: صدها نفر که حتی یک بار تجربه تماشای تئاتر را نداشتند، با حضور در صحنه تئاتر خیابانی منطقه آزاد ارس، مجذوب تئاتر شدند.
راستی با اشاره به دوره های اول و دوم برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: در این دوره ها شاهد کارهای خوب و شاخصی از جمله آثار آیینی و سنتی آذربایجان توسط گروه های مختلف هنری بودیم با این حال، این دوره ها غیر رقابتی برگزار می شد و فقط جنبه همایشی در ایام نوروز را داشتند.
وی ادامه داد: در دوره سوم جشنواره به دلیل رقابتی شدن فضا و حساسیت بالا، شاهد کیفی شدن کارها و حرکت رو به رشد در جشنواره بودیم، به طوری که گروه های هنری خود را محک می زدند تا بتوانند کارهای قدرتمند و جدیدی را در شاخص های مختلف ارائه دهند.
راستی با بیان اینکه چهارمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس، دوره تولید، شکوفایی و کیفیت اجراها بود، اظهار کرد: کیفیت این دوره از جشنواره به واسطه هیات بارخوانی و داوران نسبت به دوره های قبل عالی بود و از 100 اثر ارسالی به جشنواره، 40 اثر کیفی توسط هیات بازخوانی پذیرفته شدند.
وی ادامه داد: این دوره از جشنواره به صورت فرا استانی برگزار شد و شرکت کنندگان از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل و همچنین دانشجویان غیربومی با آثار تأثیرگذار، رنگ و بوی دیگری به جشنواره بخشیدند.
راستی با بیان اینکه تئاتر خیابانی موجب ایجاد فرهنگ و افزایش بینش و دانش در جامعه می شود، اظهارکرد: جشنواره تئاتر خیابانی ارس موجب شد تا تماشاگران بسیاری مجذوب تئاتر شوند و با توجه به اینکه بسیاری از قومیت ها و ملیت ها با زبان های مختلف در منطقه آزاد ارس حضور می یابند، احساس همزاد پنداری را در آنان رقم زده است.
دبیر هنری جشنواره تئاتر خیابانی ارس با اشاره به حضور داوران ملی در این جشنواره تأکید کرد: وجود داوران ملی، حساسیت، شناخت و آگاهی رقابت را افزایش می دهد.
راستی گفت: گروه های هنری با دیدن اسامی و وزنه های تئاتر کشور از جمله دکتر قطب الدین صادقی به عنوان داور این جشنواره، به خود اجازه نمی دهند کارهای ساده ای را به جشنواره ارائه کنند.
پنجمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس از 7 تا 10 فروردین ماه سال 1397 در منطقه آزاد ارس با حضور گردشگران میلیونی در این منطقه مرزی برگزار می شود.
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.