معاون دانشجویی دانشگاه تبریز از اعطای بیش از ۴۹ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال انواع وام دانشجویی به دانشجویان این دانشگاه در نیمسال اول تحصیلی ۹۷-۹۶ خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حسین امامعلی پور با بیان این مطلب گفت: در نیمسال اول تحصیلی ۹۷-۹۶ برای چهار هزار و ۱۵۹ نفر در قالب انواع وام دانشجویی بیش از ۴۹ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۷۲۵ هزار ریال در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار گرفته است. 
وی در ادامه با بیان این که وام‌های دانشجویی برابر قوانین و مقررات ابلاغی از سوی صندوق رفاه به دانشجویان حائز شرایط اعطا می‌شود، تصریح کرد: در این مدت بیش از شش میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریال وام تحصیلی برای یک هزار و ۵۳۰ نفر، هشت میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال وام شهریه برای ۶۲۳ نفر، بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال وام ویژه دکتری توسعه تعاون، همچنین بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۰۶ میلیون ریال وام ویژه دکتری صندوق رفاه و برای ۴۷۱ نفر نیز به میزان بیش از دو میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریال وام ضروری اعطا شده است.
وی اضافه کرد: همچنین بیش از هفت میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال وام ودیعه مسکن برای ۱۷۵ نفر دانشجوی متاهل اعطا شده و نیز ۵۵۸ میلیون ریال وام بنیاد علوی برای ۸۵ نفر، یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال وام ازدواج برای ۷۷ نفر، ۱۷۵ میلیون ریال وام عتبات عالیات برای ۱۸ نفر و ۲۰ میلیون ریال وام ضروری ممتاز نمونه در همین مدت به دانشجویان پرداخت شده است.
 امامعلی پور اضافه کرد: همچنین بیش از هفت میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال وام ودیعه مسکن برای ۱۷۵ نفر دانشجوی متاهل اعطا و نیز ۵۵۸ میلیون ریال وام بنیاد علوی برای ۸۵ نفر، یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال وام ازدواج برای ۷۷ نفر، ۱۷۵ میلیون ریال وام عتبات عالیات برای ۱۸ نفر و ۲۰ میلیون ریال وام ضروری ممتاز نمونه در همین مدت به دانشجویان پرداخت شده است.
وی افزود: در نیمه دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶ نیز مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برای چهار هزار و ۷۰ نفر پیش بینی شده است.
معاون دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: این وام‌ها از سوی اداره رفاه دانشجویان این دانشگاه بر اساس دستورالعمل‌ها و تخصیص‌های صندوق رفاه دانشجویان دانشجویان کشور به دانشجویان متقاضی و به منظور ایجاد زمینه مناسب در راستای رشد استعدادها و کمک به وضع تحصیلی و معیشتی آنها اعطا می‌شود.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.