مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل گفت: در 10 ماهه امسال بانک مسکن در حوزه‌های مختلف موفق به پرداخت 2 هزار و 376 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان شده است
.
 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، ابوالفضل کوهی در جلسه شورای مسکن در اردبیل اظهار کرد: بانک مسکن با استفاده از تمامی توان و ظرفیت خود سعی کرده در ارائه خدمات به همشهریان شایسته و موفق عمل کند به طوری که در راستای خانه‌دار شدن همشهریان سال قبل بالاترین تسهیلات را در بین مدیریت هم‌درجه پرداخت کرده و رتبه اول را به دست آورده است.
 
وی خاطرنشان کرد: امسال نیز بانک مسکن در پرداخت تسهیلات جزو مدیریت‌های موفق محسوب می‌شود به طوری که در 10 ماهه امسال یک هزار و 306 میلیارد ریال تسهیلات در قالب فروش اقساطی پرداخت کرده و در مجموع در این 10 ماه 2 هزار و 376 میلیارد ریال تسهیلات در همه حوزه‌ها پرداخت کردیم.
 
مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل به نقش بانک مسکن در تولید مسکن و ایجاد فرصت‌های اشتغال اشاره کرد و افزود: 505 میلیارد ریال در بخش مشارکت بانک مسکن به متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده تا با ایجاد بازار تقاضا برای واحدهای احداثی زمینه مطلوبی برای فعالیت‌ها و اقدامات مناسب در این بخش را شاهد باشیم.
 
کوهی از پرداخت 585 میلیارد ریال تسهیلات خرید مسکن نیز خبر داد و گفت: در 10 ماهه امسال برای 697 زوج به مبلغ 71 میلیارد و 230 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده است.
 
وی ادامه داد: تا دوازدهم دی ماه امسال براساس سامانه بانک مرکزی ما پرداختی‌هایمان را در حوزه وام ازدواج صفر کردیم و در این مدت کوتاه به درخواست‌ها پاسخ مثبت دادیم به طوری که به سرعت و با سهولت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را پرداخت می‌کنیم و هر ماه سعی داریم تا با به صفر رساندن آمار متقاضیان زمینه رضایتمندی مشتریان و زوج‌های جوان را با این پرداختی‌ها فراهم کنیم.
 
مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل با اشاره به اینکه در ساخت هر واحد مسکن 50 نفر درگیر بوده و ما با پرداخت تسهیلات به این واحدها در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال زمینه اشتغال افراد متعدد را فراهم می‌کنیم، بیان کرد: در بخش بافت فرسوده با اخذ مجوزها هنوز ظرفیت پرداخت تسهیلات به 600 نفر باقی است که ما با دریافت معرفی‌نامه از سوی سازمان عمران و بهسازی و ثبت نام در سامانه آماده پرداخت تسهیلات به متقاضیان بدون سپرده‌گذاری هستیم.
 
کوهی ادامه داد: ما حتی با اجرای فنداسیون در صورت عقد قرارداد توان پرداخت مرحله تول تسهیلات را داریم تا امیدواری برای پرداخت تسهیلات در مراحل بعد فراهم آید.
 
وی از کاهش نرخ سود بانکی برای متقاضیان تسهیلات بافت فرسوده خبر داد و گفت: ما در بافت فرسوده با 8 درصد و غیربافت فرسوده 9.5 درصد تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می‌کنیم.
 
مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 800 نفر در استان اردبیل حساب در صندوق یکم باز کردند و ما برای این متقاضیان در مراکز استان‌ها تا 60 میلیون تومان و در شهرهای دیگر نیز تا 40 میلیون تومان با سپرده‌گذاری که انجام می‌دهند تسهیلات پرداخت می‌کنیم.
 
کوهی اظهار کرد: در قالب این طرح زوجین می‌توانند تا 120 میلیون تومان در مراکز استان‌ها و 80 میلیون تومان در شهرهای کوچک تسهیلات از محل صندوق یکم دریافت کنند.
 
وی به سپرده ممتاز و پرداخت سود کوتاه مدت و هم دریافت اوراق برای عرضه به دیگران اشاره کرد و گفت: این افراد هم می‌توانند اوراق خود را از طریق فرابورس به فروش رسانده و هم خودشان از سود 10 درصد استفاده کنند.
 
مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل در مورد مسکن مهر و آخرین وضعیت فروش اقساطی واحدها تصریح کرد: از 62 هزار واحد مسکن مهری که ما در استان تسهیلات پرداخت کردیم 57 هزار واحد تعیین تکلیف شده‌اند و تنها 5 هزار واحد در مرحله تکمیل و یا بهره‌برداری هستند که امیدواریم به سرعت تعیین تکلیف و فروش اقساطی آنها را شاهد باشیم.
 
کوهی از خریداران مسکن مهر خواست؛ تا در راستای جلوگیری از پرداخت سود بیشتر به ویژه سود دوران مشارکت هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود به بانک و فروش اقساطی آنها اقدام کنند.
 
وی به فعال بودن 22 شعبه بانک مسکن در سطح استان اشاره کرد و گفت: 10 شعبه در شهرستان‌ها و 12 شعبه نیز در اردبیل داریم و با بیش از 18 خودپرداز خارج از شعب به هموطنان ارائه خدمات می‌کنیم و هیچ محدودیتی در دایر کردن خودپردازهای جدید با تائید حراست و نیروی انتظامی نداریم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.