به گزارش ایرنا، رضا حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متقاضیان اخذ مجوز در صورت مواجه با مشکل در ادارات می توانند از طریق سامانه دادور طرح شکایت کنند.
وی با اشاره به اینکه شخص استاندار و مدیران کل همه دستگاه های مسوول به این سامانه دسترسی دارند، اضافه کرد: شکایات در این سامانه در عرض 7 روز رسیدگی و احصاء می شود.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی گفت: فقدان درگاه واحد (الکترونیکی) متمرکز برای ثبت و پیگیری شکایت متقاضیان، نبود درگاه (الکترونیکی) برای پاسخگویی به شکایت متقاضیان، سختی شناسایی و احصای گلوگاه های تسعیر کننده صدور مجوز و فقدان نظارت بر پاسخگویی دستگاه های مسوول از جمله دلایل اصلی راه اندازی سامانه دادور است.
وی ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای صدور یک مجوز، پایش عملکرد و پاسخگویی دستگاه های اجرایی، تولید گزارش های ادواری، شفاف سازی اطلاعات مرتبط با مجوزها قوانین و مقررات مرتبط با آن، ارتباط مستقیم با متقاضیان مجوزها از طریق مرکز تماس فوریت های کسب و کار و مدیریت دریافت و پاسخ به شکایت را از اهداف مرکز ملی پایش محیط کسب و کار برشمرد.
حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرکز ملی پایش مجوزهای کسب و کار، از آماده سازی و راه اندازی سامانه های سام، دادور و یاور برای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد.
وی ادامه داد: سامانه 'سام' نیز در استان راه اندازی شده و در این سامانه به مبحث مدیریت مجوزها پرداخت می شود و سرمایه گذران می توانند از طریق این سامانه در استان اقدام به دریافت مجوز کنند.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی تاکید کرد: زیرساخت های لازم برای اجرا و راه اندازی تمامی سامانه های در استان ایجاد شده است .
وی اظهار کرد: سیاست های دولت سوق دادن درآمدهای کشور به سمت درآمدهای غیر نفتی، رونق فضای کسب و کار و رونق تولید است و ماهم در این راستا حرکت می کنیم.
حسینی یادآور شد: آذربایجان شرقی در سال گذشته رتبه دوم کشوری را در جذب سرمایه خارجی از آن خود کرد.
وی مهم ترین مشکل آذربایجان شرقی در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی را نبود نقشه راه دانست و گفت: در حالی که تمام بسترهای زیرساختای برای سرمایه گذاری در استان فراهم است، به دلیل شرایط توپوگرافیک خاص استانی و ناهمواری های زیاد، در تدوین نقشه راه با مشکل مواجه هستیم.
در استان 3.9 میلیون نفری آذربایجان شرقی افزون بر چهار هزار واحد تولید - صنعتی فعال وجود دارد.
آذربایجان شرقی به دلیل همجواری با منطقه قفقاز و نیز نزدیکی به ترکیه ظرفیت های فراوانی برای جذب سرمایه های خارجی دارد به طوری که تنها در شهرک سرمایه گذاری خارجی آن تاکنون افزون بر یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.