علی جنتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی خانه های بهداشت جدید در سالجاری، خدمات بهداشتی به روستاهای اقماری و دارای خانوارهای کمتر نیز به صورت متمرکز در خانه های بهداشت روستایی انجام می شود.
وی ادامه داد: در سالهای اخیر زیرساخت های مناسب بهداشتی در همه مناطق شهری و روستایی راه اندازی شده که بهره برداری مرکز جامع سلامت، پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشتی متعدد در این راستا بوده است.
وی اضافه کرد: امسال نیز هفت خانه بهداشت روستایی با هشت میلیارد و 500 میلیون ریال و چهار مرکز جامع سلامت در مناطق شهری با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار احداث شده و خدمات رسانی به جمعیت شهری و روستای را انجام می دهند.
جنتی گفت: همچنین در راستای خدمات رسانی بهینه به جمعیت شهری نیز توسعه مراکز جامع سلامت و نیز بلوک بندی جمعیت شهری در مناطق مختلف با استفاده از مراقبان سلامت در حال انجام است و پیش بینی می شود تا 2 سال آینده مشکلی از نظر مراقبت های سلامت در این شهرستان وجود نخواهد داشت.
وی با اشاره به اجرای طرح های بهداشتی در این شهرستان افزود: پیشگیری به عنوان راهبرد اصلی در بخش بهداشت از رویکردهای این دانشکده بوده و اجرای طرح 'ایراپن' در قالب غربالگری بیماری های غیرواگیردار با همکاری سازمان بهداشت جهانی در این شهرستان به عنوان یکی از سه شهر پایلوت کشوری صورت می گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری بیماری های غیرواگیر در مراغه اضافه کرد: این طرح با همکاری سازمان بهداشت جهانی همزمان با سه شهر دیگر در مراغه اجرا شد و اکثر ساکنان مطابق این طرح به سه گروه دارای کارت های سبز، زرد و قرمز تقسیم شدند تا مراقبت های لازم را دریافت کنند.
جمعیت حدود 180 هزار نفری شهری و 81 هزار نفری روستایی از خدمات بهداشتی در قالب خانه های بهداشت روستایی و مراکز جامع سلامت شهری برخوردار هستند.
هم اکنون 18 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 78 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.