شهین صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 14 موسسه خصوصی خیریه، 18 مرکز توانبخشی، 107 مرکز خدمات اجتماعی و مهد کودک، 20 مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این شهرستان خدمات ارائه می دهند.
وی ادامه داد: در راستای توسعه مراکز خدمات اجتماعی، مجوز تاسیس 18 مرکز اجتماعی و مهدکودک نیز در این شهرستان در دست اقدام است.
وی اضافه کرد: در سه سال اخیر، تعداد مراکز خدمات اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این شهرستان 30 درصد رشد داشته است.
صادقی با بیان اینکه این مراکز و موسسات نقش مهمی در ارائه خدمات و نیز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این شهرستان دارند، گفت: بر اساس رتبه بندی سازمان بهزیستی، این اداره از رتبه 18 استانی در سال 93 به رتبه سوم استانی در سال جاری ارتقا یافته است.
وی با اشاره به افزایش میزان ارائه تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان زیرپوشش این سازمان افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود 20 میلیارد ریال وام خود اشتغالی و اشتغال زایی در راستای توانمندسازی مددجویان به آنان ارائه شده است.
وی اضافه کرد: رسالت بهزیستی ارتقای سطح خدمات و توسعه مراکز اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی در راستای خدمات رسانی بهینه به جامعه از جمله اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب های اجتماعی است.
هم اکنون حدود 15 هزار نفر از خدمات اجتماعی و حمایتی بهزیستی در مراغه برخوردار هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.