به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران و همزمان با ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن زنگ انقلاب و خیزش ملت ایران بر علیه ظلم و جور ستم شاهی به صدا درآمد.

** تبریز آغازگر جرقه انقلاب
استاندار آذربایجان شرقی در مراسم گلبانگ زنگ انقلاب اظهار کرد: وقتی در سال 1356 مقاله ای بر علیه امام خمینی (ره) نوشته شد، طلاب قم به خاطر اعتراض به این توهین راهپیمایی کردند که تعدادی از طلاب توسط جلادان رژیم شهید شدند.
مجید خدابخش افزود: در اربعین شهدای قم مراسمی در 29 بهمن 1356 در تبریز برگزار شد که این مراسم همان جرقه آغاز انقلاب شد.
وی با بیان اینکه رژیم شاه در 29 بهمن 1356 قطع نخاع شد،گفت: در سایه خیزش آگاهانه مردم تبریز امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن می گیریم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با وجود ارتش شاه، ژاندارمری و گارد شاهنشاهی در ایران امام راحل در 12 بهمن وارد کشور شد، خاطر نشان کرد: این تصمیم شجاعانه امام بود که با به خطر انداختن جان خود حکومت پهلوی را برچید.

** بهره‌برداری از ۵۰ پروژه آموزش و پرورش در دهه فجر
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در مراسم اظهار کرد: دهه فجر روزهای فریاد رهایی‌بخش است که تا این لحظه برای پایداری نظام جمهوری، بانگ آزادی و آزادگی را در داخل و خارج فریاد زدند و به بار نشستن آمال اجداد ما برای گفتن الله اکبر بود.
جعفر پاشایی افزود: ما و نسل ما برای پایداری اسلام از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و محوریت امسال برنامه‌های دهه فجر با مدرسه و علاقه دانش آموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به گفته رهبر معظم انقلاب سرمایه اصلی ما جوانان و نوجوانان هستند، گفت: امسال ۳۵۰ برنامه منتخب در سطح مدارس استان با مشارکت دانش آموزان اجرا می شود.
وی ادامه داد: ۵۰ پروژه آموزش و پرورش در حوزه کمک‌های مردمی در طول دهه فجر به بهره برداری می رسد.
پاشایی ۲۲بهمن را روز میثاق ملت با آرمان‌های امام و مبارزه با استکبار توصیف کرد و گفت: آمریکایی‌ها فقط حذف و ذلت ما را می‌خواهند و چنانچه درپی فردای روشنی هستیم، باید از سال‌های قبل حضور مستحکم‌تری داشته باشیم و پاسخ یاوه‌گویی مستکبران را بدهیم.

** آموزش شهروندی در 80 مدرسه تبریز
شهردار تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه ایام‌ دهه فجر یادآور قهرمانی و دلاوری افرادی است که شرایط را متحول کردند، گفت: جوانان و نوجوانان پایه‌های توسعه یک کشور هستند و مسئولان باید به این بخش اهمیت بیشتری دهند.
ایرج شهین باهر اظهار کرد: هر قدر بر روی نوجوانان سرمایه گذاری انجام دهیم باز هم کم است زیرا نوجوانان باید دستاورد انقلاب را حفظ کنند.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: جوانان ما بدانند که در سال 1357 و حتی سال‌ها قبل از آن مردم چگونه با دست خالی در مقابل رژیمی که حتی از مکالمه‌های خصوصی خبر داشت ایستادند.
وی افزود: در تاریخ، انقلاب‌های جهان شرایطی متفاوت داشتند و انقلاب ما انقلابی مردمی و ماندگار است و به خاطر همین ویژگی کشوری هستیم که جزو مستقل ترین ممالک خاورمیانه محسوب می‌شویم.
شهردار تبریز گفت: در شرایطی که استکبار جهانی به کشورهای خاورمیانه چشم دارد، ایران جزیره امنی در منطقه است.
وی با اشاره به اینکه تمامی کشورهای همسایه در تامین امنیت و حفظ استقلال‌شان به مشکل برخورده‌اند، افزود: برخی کشورها استقلال خود را واگذار کردند و با نوکری استکبار پا برجا ماندند و برخی دیگر هم هیچ امنیتی ندارند.
شهین باهر همچنین با تجلیل از زحمات معلمان خاطر نشان کرد: امروز اگر مسئولان به عنوان خادم مردم فعالیت می‌کنند در سایه تلاش معلمان است.
شهردار تبریز از امضای تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای آموزش شهروندی در ۸۰ مدرسه تبریز برای اولین بار در کشور خبر داد.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.