امام جمعه‌ی تبریز در مراسم گرامیداشت روز پرستار گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای احقاق حقوق قانوتی پرستاران تلاش کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم با گرامیداشت روز ولادت پرستارکربلا، حضرت زینب (س) اظهار کرد: پرستاری حرفه‌ای مقدس و ارزشمند است و پرستاران شبانه روز در پی برطرف کردن گرفتاری‌های بیماران بوده و از جایگاه ارزشمندی نزد خداوند متعال برخوردار هستند. پرستاران مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند؛ از این رو دقت و احساس مسئولیت در انجام وظیفه باید مورد توجه آنان قرار گیرد؛ چرا که‌ خسارات احتمالی این شغل گاها ممکن است جبران ناپذیر باشد. 
وی افزود: اگر بیماران توسط بهترین پزشکان و جراحان درمان یا جراحی شوند و پرستار خوبی از آنان مواظبت نکند، فایده‌ای نخواهد داشت. پرستار همدرد و محرم بیمار بوده و نقش پرستاران در مراقبت از رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس فراموش نشدنی است. انگیزه و نیت خالص در کنار کار دشوار پرستاری تقدس کار آنان را بالا می‌برد.
وی با تاکید بر این که پرستاران به اعتقادات و ارزش‌های بیماران نیز توجه کنند، گفت: پرهیز از اموری که باعث جریحه‌دار شدن بیمار می‌شوند، توجه به ادای فریضه‌ی نماز و ظایف شرعی بیمار، پوشش و حجاب بیماران و برخورد خوب و خوشرویی نقش تعیین کننده‌ای در این رشته دارد.
امام جمعه‌ تبریز در ادامه به اشاره به رشادت‌های حضرت زینب (س) در پرستاری از بیماران و مجروحان اظهار کرد: ایشان توانست علاوه بر پیام رسانی شایسته از بازماندگان حادثه‌ی عاشورا پرستاری کند؛ از این رو لقب پرستار تاریخ زیبنده‌ی ایشان است. پرستاری از آغاز اسلام یک حرفه‌ی مقدس بوده و پرستارانی همچون "ام سلمه"، و حضرت فاطمه ‌(س) ضمن پرستاری از مجروحان، کمال اخلاص، حریم عفاف و نجابت را نیر رعایت می‌کردند. 
وی خاطرنشان کرد: ایشان بزرگ پرستاری بود که در سال‌های گوناگون از پنج امام بزرگوار پرستاری می‌کرد. نام زینب همگان را به یاد صبر، مقاومت و ایثار می‌اندازد.
مراسم گرامیداشت روز پرستار با حضور یک هزار پرستار در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.