رئیس سازمان نظام پرستاری تبریز تاکید کرد: قانون تعرفه‌گذاری پرستاران ۱۰ سال است که اجرایی نمی‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، عبداله صفری در مراسم گرامیداشت روز پرستار در تالار وحدت دانشگاه تبریز با بیان انتظارات جامعه‌ی پرستاری اظهار کرد: عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری پس از ۱۰ سال و معوقات از جمله مشکلات این قشر هستند که امید است مورد توجه قرار گیرند.
صفری تأکید کرد: وجود اختلافات مابین وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری در دو سال گذشته و اختلاف سلیقه‌ها سبب از دست دادن فرصت‌های بسیاری شد.
وی افزود: خوشبختانه امروز شاهد بهبود تعامل بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری هستیم. امیدواریم این اتحاد موجب بالندگی‌ و ارتقاء حوزه‌ی سلامت و رشته‌ی پرستاری شود تا پرستاران بتوانند هر چه بهتر به مردم خدمت کنند.
وی با بیان برخی مشکلات در حوزه‌ی پرستاری ادامه داد: یکی از مشکلات حوزه‌ی سلامت به خصوص حوزه‌ی پرستاری، کمبود نیروی انسانی است که اقدامات مقطعی و اساسی وزارت بهداشت سبب برطرف شدن نسبی این مشکل شد؛ بنابراین دانشجویان پرستاری از ترم ششم به کار گرفته خواهند شد.
صفری عنوان کرد: تمدید طرح نزدیک به ۷۰۰ نفر از اواخر سال گذشته و استخدام ۵۰۰ نفر نیرو برخلاف محدودیت‌های استخدامی وضعیت اعتباری نیز از دیگر اقدامات در راستای افزایش نیروی انسانی به شمار می‌آید. 
وی با اشاره به اجرای طرح تایید صلاحیت پرستاران گفت: امیدواریم در آینده‌ی نزدیک تایید صلاحیت حرفه‌ای از مرحله‌ی چهار به بعد به سازمان صنفی (نظام پرستاری) واگذار ‌شود.
وی در ادامه با اشاره به بلاخیز بودن ایران، اظهار کرد: تشکیل تیم ملی مدیریت بحران، شناسایی و جذب پرستاران و آموزش آنان که از اول بهمن ماه شروع شده از جمله اقدامات به منظور آمادگی برای مقابله با بحران است.
رئیس سازمان نظام پرستاری تبریز در ادامه با اشاره به این که مردم به شرکت‌های خدماتی غیرمجاز اعتماد نکنند، بیان کرد: وجود مراکز پرستاری جامع‌نگر و مشاوره‌ی پرستاری در استان به منظور ارائه‌ی خدمات به بیماران پس از ترخیص از سایر اقدامات به منظور بهبود خدمات پس از ترخیص است.
مراسم گرامیداشت روز پرستار با حضور یک هزار پرستار در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.