هادی زرینی روز سه شنبه به مناسبت روز پرستار در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای این طرح از شکاف میان پزشک و پرستار کاسته و یک روش پرداختی عادلانه برای پرستاران کل کشور اجرایی می شود.
وی تاکید کرد: انتظار جامعه پرستاری، اجرای کامل قانون مشاغل سخت و زیان آور برای گروه پرستاران است تا با توجه به سختی کاری که بر عهده دارند بتوانند با 20 سال سابقه کار، بازنشسته شوند.
وی در خصوص مهمترین اقدامات جامعه پرستاری استان همدان در یک سال گذشته گفت: شرح وظایف گروه هوشبری، اتاق عمل و پرستاری جامعه نگر تدوین، بازنگری و به وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی ارسال شد که با توافق وزارتخانه در کتاب شرح وظایف سال 96 چاپ و برای اجرایی شدن برای پرستاران سراسر کشور ابلاغ شد.
رئیس نظام پرستاری استان همدان، برگزاری طرح کلاس های جانشین پروری برای پرستاران سراسر کشور را از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: میزبانی نهمین دوره المپیاد ورزشی پرستاران سراسر کشور در بین استان های بندرعباس، اصفهان ، یزد و همدان به همدان واگذار شد که در تیرماه 97 برگزار می شود.
زرینی بیان کرد: سه هزار و 500 کادر گروه پرستاری در قالب پرستار، بهیار، کارشناس بیهوشی، اتاق عمل، کمک پرستار، کمک بهیار و بیماربر در مراکز درمانی همدان فعال هستند.
وی اظهار کرد: ضریب کادر گروه پرستاری نسبت به تخت بیمارستان در سطح خاورمیانه رقم 2.5 و در کشور رقم 1.7 است اما این رقم در استان همدان 1.34 که از ضریب کشوری کمتر است.
وی ادامه داد: همچنین ضریب کارشناس پرستاری نسبت به تخت بیمارستان در استان همدان 0.9 است و این نشان می دهد همدان با کمبود شدید کارشناس پرستاری در استان مواجه است به طوریکه در استان به ازای هر تخت بیمارستانی یک پرستار نیز نداریم.
وی بیان کرد: کمبود نیرو در سطح بیمارستان های استان همدان مشهود است و این امر باعث می شود برخی نیروها اضافه کاری بالای 100 ساعت در ماه داشته باشند که این امر سختی کار را دوچندان می کند.
وی با بیان اینکه کمبود نیرو با افزایش استخدام ها قابل جبران است گفت: با توجه به افزایش تعداد تخت بیمارستانی در استان اما نیروی مورد نیاز تامین نشده است که باید با افزایش ظرفیت استخدام، تبدیل وضعیت پرسنل شرکتی و قراردادی به رسمی و بکار گیری نیروهای طرحی که در حال اتمام طرح هستند می توان این کمبود نیرو را جبران کرد.
امروز سوم بهمن ماه سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار است.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.