چهارمین نشست تخصصی "آذری‌های مسلمان و رسالت وحدت بخش آنان در عصر حاضر" با حضور جمعی از مسئولان، کارشناسان و پژوهشگران این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حسین جدیری، مسئول برگزاری این نشست تخصصی در این مراسم، اظهار کرد: بی‌تردید ماهیت اسلامی، مردمی و تکیه بر عوامل اعتقادی و آموزه‌های دینی با رهبری امام(ره) به عنوان عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن بر هم زدن نفوذ نظام سلطه در ایران، در برپایی نظام مستقل از ابر قدرت‌ها در این کشور، شرایطی را رقم زد که ایران اسلامی به عنوان کانون الهام‌بخش و بیداری ملت‌ها و به ویژه مسلمانان مطرح شد.
 
وی افزود: بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، در فرصتی تاریخی مردم مسلمان آذری در 19 ژانویه بعد از ده‌ها سال فراق به هویت اسلامی و ایرانی خود بازگشتی تاریخی داشته و به اسلام‌خواهی که بر گرفته از اعماق وجودشان بود، حول محور وحدت ابراز علاقه‌مندی کردند.
 
وی یادآور شد: بازخوانی واقعیات تاریخی، ادبی، هنری، سیاسی و ساختار شناسی در حوزه قفقاز و آذربایجان تلاش جهادگونه می طلبد و تغییر 19 ژانویه به 31 دسامبر یک انحراف و تحریف است که باید با برگزاری نشست‌های تخصصی و همایش‌های علمی حقایق را تبیین کرده و اندیشمندان در این رابطه رسالت خود را انجام دهند.
 
جدیری افزود: سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان با مشارکت ارزشمند موسسه فرهنگی آران، موسسه تاریخ و فرهنگ ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، چهارمین نشست تخصصی آذری‌های مسلمان و رسالت وحدت بخش آنان در عصر حاضر را بر مبنای پاسداشت این روز با تاکید بر حفظ هویت دینی، تقویت پیوندها و اشتراکات برگزار کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: از مجموع مقالات رسیده به دبیرخانه این نشست تخصصی، 12 مقاله به عنوان برگزیده در مجموعه مقالات چاپ شده و چهار مقاله نیز به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش؛ در پایان سخنرانی‌ها، هیئت داوران این نشست تخصصی در جایگاه مستقر شده و مقالات منتخب تحت عناوین "تبلور هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی در شعر خاقانی توسط دکتر پاشایی، واکاوی هویت اسلامی مردم آذربایجان و نقش آن در مناسبات بین‌المللی توسط دکتر جمال‌پور، عوامل همگرایی و واگرایی در روابط ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان توسط جواد علی‌پور و حاج زین العابدین تقی اف توسط دکتر حسینی" ارائه شد.
 
«چهارمین نشست تخصصی آذری‌های مسلمان و رسالت وحدت بخش آنان در عصر حاضر»  به مناسبت 19 ژانویه روز "آذری‌های مسلمان" از ساعت 9 تا 12 روز 26 دی ماه در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.