هر از چند گاهی می‌شنویم اخباری مبنی بر اینکه یک کارگر، کارمند و ... مبلغ هنگفتی را پیدا کرده و بی هیچ چشمداشتی به صاحبش باز می‌گرداند، اینجاست که به بزرگ منشی و حق‌مداری فرد پی برده و بی اختیار او را تحسین می‌کنیم.
 
در این اوضاع نابسامانی که رعایت حق الناس به اندازه گذشته در میان مردم اهمیت ندارد، افرادی هستند که با بلندنظری و صیانت از حق الناس، صرفا دست رنج خویش را مصرف کرده و هیچ گوشه‌ی چشمی به مالی که صاحب آن نیستند، ندارند.  
 
امام جعفرصادق(ع) در مورد اهمیت صیانت از حق الناس می فرماید: «هیچ عبادتی بالاتر از ادای حق مؤمن نیست». (بحار، ج 74، ص 242)؛ پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز در رابطه با صیانت از حقوق مردم میفرماید: «حرمت داشتن مال یک مسلمان همچون حرمت خون و جان او است». (میزان‌الحکمة، ج 2، ص 510)
 
"جواد خیری"، مردی است که بی هیچ تعللی بیش از 300 میلیون تومان پول واریزی به حسابش را به صاحبش باز می‌گرداند. او کارمند هوانیروز آذربایجان‌شرقی بوده و صیانت از مال مردم را وظیفه‌ی اصلی خویش می‌داند.
 
خیری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در رابطه با ماجرای واریز پول به حسابش اظهار کرد: یک ماه پیش بود که چندین مورد پیام کوتاه مبنی بر واریز پول به حسابم را ملاحظه کردم که برای من بسیار تعجب آور بود، این مبالغ در مجموع 337میلیون و 250 هزار تومان می‌شد.
 
وی اضافه کرد: با ملاحظه پیامک‌های واریز پول در ابتدا فکر کردم که صرفا اشتباه پیامکی است، اما بعدا با مشاهده‌ی آخرین موجودی حساب مطمئن شدم که این مبالغ در حساب من واریز شده است.
 
وی یادآور شد: همچنان منتظر بودم که مبالغ واریز شده توسط خود بانک بازگردانده شود اما چنین اتفاقی نیفتاد، از این‌رو خود تصمیم گرفتم که با بانک تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهم تا مبالغ را به صاحبش بازگردانند.
 
خیری خاطرنشان کرد: اینگونه شد که بانک از موضوع مطلع شده و بعد از بررسی‌ها اعلام کردند که طی اختلالی که در سیستم به وجود آمده بود مبالغ به اشتباه به حساب بنده واریز شده بود؛ عوامل بانک ضمن قدردانی و تشکر، مبالغ واریز شده را به حساب صاحب آن بازگرداندند.
 
وی با بیان اینکه این ماجرا دو الی سه روز به طول انجامید، افزود: بعد از اینکه مبالغ به حساب صاحب آن واریز شد، عوامل بانک طی چندین تماس از این اقدام قدردانی کردند.
 
این کارمند هوانیروز استان در رابطه با هدف خود از بازگرداندن مبالغ به صاحبش گفت: بنده فردی نظامی بوده و بر خود وظیفه می‌دانم که هم از مال، جان و امنیت مردم صیانت کنم، در این راستا کوچکترین شکی نکرده و صرفا به وظیفه انسانی خود عمل کردم، چرا که این مبالغ حق من نبوده و صاحب خود را داشت.
 
وی در پایان تاکید کرد: وظیفه داشتم که در این رابطه اطلاع‌رسانی کرده و پول را به صاحب آن بازگردانم، اکنون نیز بسیار خرسندم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.