رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: تاثیر اقشار مرجع در امر توسعه بیش از دولت است و در واقع این اقشار حلقه ارتباطی دولت و مردم به شمار می‌روند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، داود بهبودی در نخستین جلسه مجمع مشورتی توسعه شهرستان اسکو اظهار کرد: اگر نظام اداری کشور از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کند ویژگی‌هایی همچون مردمی کردن و مردم محور بودن اقتصاد و در کل محور بودن مردم در مدیریت کشور را مدنظر دارد.
 
وی افزود: شهرستان اسکو از نظر سرمایه انسانی پتانسیل‌های فراوان و ارزشمندی دارد و استفاده از این سرمایه غنی انسانی مصداق بارز تحقق ویژگی درونزایی  اقتصاد مقاومتی در شهرستان است.
 
بهبودی با بیان اینکه توسعه فقط نمادهای کالبدی نیست و فقط بخشی از توسعه به مقوله برخورداری مربوط می‌شود، تشریح کرد: بخش عمده توسعه مستقیما به رضایتمندی و احساس رضایت عمومی ارتباط دارد و اینکه در همه سطوح میزانی از نارضایتی در کشور به چشم می‌خورد نشان‎‌دهنده اینست که در طول یکصد سال گذشته علیرغم همه تلاش‌ها به توسعه نائل نشده‌ایم.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: در گام نخست باید فهم مشترکی از توسعه به دست بیاوریم و پس آن است که در ریل صحیح توسعه قرار گرفته‌ایم.
 
وی با بیان اینکه تاثیر اقشار مرجع در امر توسعه بیش از دولت است و در واقع این اقشار حلقه ارتباطی دولت و مردم هستند، ابراز داشت: گروه‌های مرجعی مثل سازمان‌های مردم نهاد، دانشجویان، دانشگاهیان، روحانیون و ... اجزای اصلی توسعه را تشکیل می‌دهند.
 
وی تاکید کرد: تشکیل شبکه مویرگی جریان توسعه می‌تواند ضریب افزایندگی توسعه را تقویت کند.
 
بهبودی متذکر شد: دولتی که متکی به منابع درآمدهای نفتی است به غلط خود را متولی توسعه می‌داند؛ ولی متاسفانه خروجی این تلقی نادرست وضعیتی است که کشور اکنون در آن قرار دارد و جز توسعه نیافتگی در تمام شوون نام دیگری نمی‌توان بر این وضعیت نهاد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: لازم است همه اعم از مدیران، فعالان بخش خصوصی و آحاد مردم نگرش خود را نسبت به مقوله توسعه اصلاح کنند؛ نهادهای مدنی کشور هم وضعیتی توسعه نیافته دارند و باید نگرش خود را تغییر داده و اصلاح کنند.
 
بهبودی با بیان اینکه دولت، مردم و نهادهای مردمی همگی باید توسعه‌گرا شوند تا جامعه به توسعه دست یابد، ادامه داد: انتظارت از دولت بعد از این باید صرفا ایفای نقش تسهیل‌گری باشد و مردم خود پا به میدان گذاشته و نبض  مدیریت توسعه را برعهده گیرد.
 
وی گفت: محورهای توسعه شهرستان اسکو همچون گردشگری.، کشاورزی، شهرک فناوری پیشرفته و سلامت باید در برنامه‌ریزی‌های توسعه مدنظر باشند.
 
بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه 10 تن از صاحب نظران و نخبگان شهرستان اسکو در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی و اجتماعی به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با توسعه شهرستان اسکو پرداختند.
 
مجمع مشورتی توسعه شهرستان اسکو به ابتکار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و با محوریت فرمانداری شهرستان اسکو تشکیل و مقرر شد جلسات بعدی با هدف تبیین چشم‌اندازهای توسعه این شهرستان برگزار شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.