استاندار مازندران گفت:بستر برای ورود سرمایه گذاران به خوبی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،ربیع فلاح جلودار در آیین بهره برداری فاز اول مجتمع فرهنگی گردشگری تفریحی سد تنگ سلیمان ( شهید رجایی ) ساری در هفته دولت اظهار داشت:مازندران با دارا بودن دو سوم جنگل های هیرکانی بعنوان سرمایه ملی و بی نظیر در دنیا مستعد هرگونه سرمایه گذاری در جهت ارتقای اقتصادی است.

وی افزود:با آمایش سرزمینی که در استان شکل گرفته مزیت های منطقه شناسایی و به سرمایه گذار معرفی شود.

استاندار مازندران مزیت های مازندران در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: مازندران می تواند از مسیر گردشگری ضمن مرتفع کردن چالش اشتعال، اقتصاد استان را افزایش دهد.

وی از کشاورزی به عنوان قطب اول توسعه در استان نام برد و افزود:با تلفیق کشاورزی و گردشگری در جهت توسعه پایدار گامهای موثر می توان برداشت.

فلاح با تاکید بر اینکه برای جذب سرمایه گذار باید بروکراسی های اداری را برای آنان هموار کرد، گفت: بستر برای ورود سرمایه گذاران به خوبی فراهم شود.

وی با تاکید بر حمایت از کارآفرینان افزود:کارآفرین باید جایی حضور داشته باشد که مسیر حرکت اقتصادی در آن به درستی طی شود.

استاندار مازندران امتداد رودخانه به دریا را از ظرفیت های مهم گردشگری برشمرد و گفت: این پتاسیل ضمن جذب گردشگر و توریست می تواند در ارتقای اقتصاد استان تاثیر گذار باشد.

وی از رودخانه ها به عنوان مواهب الهی در مسیر توسعه استان نام برد و ادامه داد: با ایجاد حوضچه در رودخانه ها می توان زمینه گردشگر را به منظور مسابقات ماهیگیری در استان فراهم کرد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بیش از 120 رشته رودخانه به طول 5 هزار کیلومتر در استان وجود دارد گفت:با شناسایی عرصه های کنار رودخانه می توان بستر را برای ورود سرمایه گذار فراهم کرد.

وی به مجموعه گردشگری و تفریحی سد تنگ سلیمان اشاره کرد و افزود: در این مجموعه فرهنگی و گردشگری 100 واحد اقامتی در تنگه سلیمان(سد شهید رجایی) تجهیز و بازسازی شد.

وی افزود:ایجاد فضای سبز کامل به وسعت 50 هزار متر مربع و احداث 100 آلاچیق در حاشیه رودخانه از جمله اقدامات اجرایی در این پروژه به شمار می آید.

استاندار مازندران گفت: احداث درمانگاه،محوطه سازی و احداث آب نماها و همچنین ساخت سفره خانه سنتی از دیگر اقدامات در این مکان فرهنگی و گردشگری است.

وی افزود:برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی هزینه شده است.

فلاح گفت: با ساخت و تجهیز این مکان تفریحی 250 تخت به مجموعه تخت اقامتی استان اضافه شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.