دبیر مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم روز جمعه به ایرنا گفت: این همایش به صورت فصلی برگزار می شود که تا کنون 6 همایش به میزبانی شهرهای واقع در این مسیر برگزار شده است.
سیدصفاالدین هاشمیان افزود : این گردهمایی در روز چهاردهم ماه تیر با هدف برقراری همکاری و همگرایی بین شهرداران ایرانی مسیر جاده ابریشم برگزار شد چرا که این جاده تاریخی، نوعی ترانزیت اقتصادی است.
وی طول جاده ابریشم را 11 هزار کیلومتر اعلام و اضافه کرد : این جاده شهرهای بسیاری را به هم پیوند داده است و ما به دنبال آن هستیم تا جاده ابریشم جدیدی برای پیوند شهرهای درمسیر، تاسیس کنیم.
هاشمیان ادامه داد: این همایش با شرکت یکصد و چهل نفر از مدیران و شهرداران ایرانی از ۲۲ شهر در مسیر جاده ابریشم و 2 منطقه آزاد اقتصادی، تجاری و صنعتی برگزار شد که ۱۴ شهردار در این گردهمایی حضور داشتند.
وی یادآور شد : در این نشست مقرر شد در هر شهر نمادی از جاده ابریشم ایجاد شود و موزه اصلی این جاده در شهر قزوین دایر گردد.
دبیر مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم تشکیل صندوق توسعه جاده ابریشم را از دیگر دستورالعمل های این نشست ذکر کرد و گفت : راه اندازی و تشکیل این صندوق به شهرهایی که توان مالی ضعیفی دارند، برای ایجاد سرمایه گذاری در طرح های عمرانی و اقتصادی کمک می کند.
وی تصریح کرد: جذب سرمایه گذار از بین ایرانیان مقیم خارج از کشور، راه اندازی شبکه گردشگری جاده ابریشم و انتخاب رئیس و نائب رئیس کارگروه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری از دیگر مسائل مطرح شده در این همایش بود.
فرماندار دامغان برگزاری این نشست در شهرستان را نقطه عطفی دانست و گفت : جاده ابریشم در هزار و ۷۰۰ سال اخیر، به عنوان مهمترین شبکه تجاری جهان بوده است.
علی اصغر مجد افزود: باتوجه به اتفاقات پسابرجام در دولت یازدهم و تحکیم روابط فی مابین کشورهای مختلف با ایران، به دنبال احیای دوباره این جاده بین المللی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان دامغان، از لحاظ موقعیت جغرافیایی، تاریخی، معنوی و گردشگری در جایگاه خوبی قرار دارد که امیدواریم برگزاری این نشست ها و ورود سرمایه گذاران ، سبب رونق بیشتر شهرستان دامغان شود.
هفتمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی جاده ابریشم، فصل آینده در شهرستان نیشابور برگزار خواهد شد.
6026/
خبرنگار: میثم اسماعیلی **انتشار : جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.