به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تبریز با اشاره به ضرورت تمرکززدایی در حوزه های مختلف افزود: هرآنچه که در استان ها می توان انجام داد، باید در خود استان انجام گیرد و نیاز نیست مجوزها از مرکز صادر شود.
وی ادامه داد: همت و نگاه جدی و اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد تمرکززدایی است و کارگروه تفویض اختیارات به استان ها شکل گرفته و تمامی خدمات احصاء شده است.
صالحی همچنین با اشاره به نقش بسیار مهم آذربایجان در تاریخ، فرهنگ و هنر ایران زمین ، اظهار کرد: بدون آذربایجان نمی توان ایران را شناخت؛ ایران مدیون رشادت مردم این خطه و مدیون فرهنگ و هنر آذربایجان است.
وی گفت: تفاهم نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان شرقی در زمینه فرهنگ و هنر منعقد شده که چشم اندازی برای برنامه های فرهگنی و هنری در طی سه سال آینده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طی سه سال آینده در آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه وزارتخانه متقبل شده 280 میلیارد ریال در طی سه سال برای ساخت تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز پرداخت کند.
وی اظهار کرد: این وزارتخانه متعهد شده برای تکمیل و تجهیز موزه هنرهای معاصر تبریز نیز که یکی از مطالبات اصحاب فرهنگ وهنر استان می باشد در طی سه سال 150 میلیارد ریال هزینه کند.
صالحی افزود: بر اساس این تفاهم نامه مجتمع های فرهنگی در پنج شهرستان استان ایجاد و برای تکمیل مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرا نیز 12 میلیارد ریال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می شود.
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین متعهد شده هزینه سیستم دیجیتالی سالن هایی که آمادگی تبدیل شدن به سالن سینما را دارند را پرداخت کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در بخش های زیر ساختی آذربایجان شرقی نیز مدیریت ارشد استان تعهداتی را متقبل شده و در مجموع تلاش می شود آنچه که شایسته فرهنگ و هنر آذربایجان است، انجام گیرد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان گفت: تد وین رسم الخط واحد ترکی آذربایجانی از موضوعاتی است که در این بیناد در حال انجام است.
صالحی ادامه داد: شیوه نامه و مداخل دانشنامه آذربایجان نیز توسط این بنیاد تنظیم شده و نگارش کتاب والیان آذربایجان نیز در حال اتمام است.
وی اظهار کرد: بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان فرصتی برای معرفی و شناساندن فرهنگ و هنر آذربایجان است و باید مردم حس کنند که بنیاد از خودشان است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: 30 میلیارد ریال برای حمایت از برنامه های فرهنگی آذربایجان شرقی توسط وزارت ارشاد در طی سه سال آینده پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تبریز در سال میلادی جاری پایتخت گردشگری جهان اسلام است، گفت: این رویداد اتفاق بسیار مهمی برای کشور و استان است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز سهم خود را در این حوزه ایفا می کند تا از این فرصت ملی برای عرضه قابلیت ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری استفاده شود.
صالحی ادامه داد: در این راستا جشنواره های مختلف ملی و بین المللی از جمله جایزه پروین اعتصامی، جشنواره بین المللی آواها و نغمات قرآنی، جشنواره هنرهای تجسمی جوان و جشنواره مطبوعات با حضور کشورهای همسایه در تبریز 2018 در این شهر برگزار می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر 3 روزه خود به استان آذربایجان شرقی در نشست شورای اداری و آئین افتتاح غیررسمی برنامه های رویداد تبریز 2018 شرکت و سخنرانی کرد.
وی همچنین روز گذشته پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز سخنرانی و همراه با مردم این شهر در راهپیمایی همراهی با ولایت شرکت کرد.
برنامه سفر دکتر صالحی به آذربایجان شرقی که با دیدار جمعی از فعالان فرهنگی هم همراه بود، امروز با برگزاری نشست خبری به پایان رسید.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.