به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین انتظامی روز چهارشنبه در نشست شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور با تاکید بر تداوم برنامه های آموزشی برای فعالانه عرصه رسانه یادآور شد: یکی از مهمترین مشکلات حوزه مطبوعات و رسانه های کشور، ضعف مهارت های مورد نیاز فعالان این عرصه است که هماهنگی های لازم با دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برای تدوین آموزش های مورد نیاز به عمل آمده که باید از سوی خانه های مطبوعات برنامه ریزی برگزاری دوره های آموزشی دنبال شود.
وی در خصوص واگذاری امور تصدی گرایانه مانند آموزش و برگزاری جشنواره های مطبوعات به خانه های مطبوعات کشور یادآور شد: از دیدگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه مطبوعات نماینده رسمی فعالان این حوزه است، بنابراین باید تلاش شود تا تمامی فعالان عرصه رسانه ها و مطبوعات به عضویت این خانه درآیند.
انتظامی در خصوص حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاسیس صندوق اعتباری اصحاب رسانه گفت: در خصوص ایجاد صندوق های اعتباری به دلیل مشکلاتی که برای این صندوق ها ایجاد شده، بانک مرکزی برای ایجاد صندوق های اعتباری سخت گیری می کند، اما در عین حال در صورت ایجاد چنین صندوقی وزارت ارشاد برابر سهم آورده اعضا، به صندوق کمک می کند.
وی تصریح کرد: علاوه بر کمک مالی ، به تعداد اعضای خانه های مطبوعات که در انتخابات الکترونیکی شرکت کرده اند، هر نفر معادل یک میلیون ریال برای این افراد به صندوق اعتباری پس از تشکیل آن کمک می شود، اما باید میزان و مدل ارائه تسهیلات به اعضا به صورت شفاف مشخص شود.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از مکاتبه و هماهنگی با استانداران سراسر کشور برای حمایت از خانه های مطبوعات خبرداد و گفت: به دلیل عضوگیری و انتخابات شفاف در خانه های مطبوعات کشور این نهادهای صنفی و مدنی به صورت ویژه مورد حمایت قرار می گیرد.
مصطفی کواکبیان رییس شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور نیز در این نشست گفت: میزان آورده اعضای خانه های مطبوعات کشور تا کنون 800 میلیون ریال شده و تا یک ماهه آتی با انجام امور قانونی با توجه به شرایط بانک مرکزی، برای ایجاد صندوق یا تشکیل تعاونی تصمیم گیری می شود.
در پایان این نشست از خدمات اعضای شورای سابق خانه مطبوعات کشور تجلیل به عمل آمد.
6014/ تولید و انتشار کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.