به گزارش ایرنا، تالار وحدت دانشگاه تبریز روز شنبه میزبان همایشی با عنوان حماسه 9 دی تجلی قدرت الهی در شکست فتنه آمریکایی در روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت بود که در آن اقشار مختلف مردم با حضور پرشور خود ضمن محکوم کردن هر گونه فتنه گری علیه نظام، بر حمایت از منویات مقام معظم رهبری، آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی تاکید و تجدید عهد کردند.
عضو فراکسیون نمایندگان ولائی مجلس شورای اسلامی در این همایش با بیان اینکه حماسه 9 دی نباید برای گروه، حزب و جناح خاصی منحصر شود، گفت: این روز به یاد ماندنی و فراموش ناشدنی متعلق به تمامی دل سوخته های انقلاب و عاشقان نظام مقدس جمهوری اسلامی است که برای دفاع از آرمان ها و اهداف تبیین شده امام راحل، شهدا و منویات رهبری در صحنه حاضر شده و فتنه گران را رسوا کردند.
حمیدرضا حاج بابائی اظهار کرد: 9 دی باید به نام رهبری، شهدا و تمام سلایق سیاسی نوشته شود که دل در گروی نظام جمهوری اسلامی داشته و در برهه های مختلف تاریخی و تنگناهای سیاسی به میدان می آیند.
وی افزود: مردم با بصیرت ایران اسلامی در 9 دی بر قله ای نشستند که هیچ امتی در طول تاریخ اسلامی بر آن ننشسته است که این امر ناشی از ریشه عاشورائی و حسینی انقلاب اسلامی است.
حاج بابائی به موضوع دشمنی دیرینه غرب با اسلام و انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: غربی ها از همان ابتدای ظهور اسلام در قرن ششم میلادی با اسلام ناب و واقعی مخالف بوده و این دشمنی ها در طول تاریخ به انحای مختلف اعم از تهدید، تطمیع، کشتار و انواع هجمه ها ادامه داشته است که نمونه های عینی آن در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قالب تحمیل جنگ هشت ساله، انواع تحریم ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی مشاهده شد.
وی یادآور شد: با وجود این همه دشمنی ها و تحمیل انواع سختی ها به جمهوری اسلامی، ملت با بصیرت و آگاه ایران هرگز تسلیم زیاده خواهی های دشمنان نشده و با پیروزی مسیر پرصلابت خود را ادامه می دهد.
حاج بابائی با بیان اینکه در سال های اخیر غربی ها به سرکردگی های امریکا نسخه جدید نرم افزاری برای مقابله با ایران پیچیده اند، اظهار کرد: اما با این وجود طی چهار دهه گذشته آمریکا در برابر جمهوری اسلامی به دلیل حضور مردم با بصیرت در صحنه، شکست خورده اند چون ایران اسلامی بر اساس اسلام و قرآنی که ترجمه اش عاشورا و کربلاست راه خود را انتخاب کرده و پیش می رود.
وی، دشمنی های آمریکا با ملت ایران را تاریخی خواند و اظهار کرد: باید توجه داشت که در این زمینه فرقی بین اوباما و ترامپ وجود ندارد، زیرا که امریکا هم اکنون به دلیل نیاز به لغو قراردادهای بین المللی و زیر پا گذاشتن تعهدات خود به فرد دیوانه ای چون ترامپ نیاز دارد که در پشت پرده از سوی دیگران مدیریت می شود.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، حضور 40 میلیونی مردم در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 را برگ برنده ای بسیار مهم و تاثیرگذار برای نظام دانست و گفت: این حضور چنان برای بیگانگان و ایادی آمریکا و رسانه های تحت نظر آنها گران بود که تا ساعت ها از بازتاب آن اجتناب کرده و در شوک عجیبی فرو رفتند.
حاج بابائی افزود: اما به محض اولین جرقه فتنه پس از انتخابات، رسانه های معاند چنان وارد عرصه شدند که نمونه ای برای آن نمی توان پیدا کرد چون دریافته بودند روزنه ای برای ضربه زدن به نظام پیدا کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه فتنه 88 لطمات جبران ناپذیری به کشور وارد کرد، مدعی شد: اگر این فتنه گری های شکل نمی گرفت امروز شاهد میلیون ها جوان بیکار در کشور نبودیم.
حاج بابائی به نقش بی بدیل و ممتاز رهبری در خنثی سازی فتنه 88 اشاره کرد و افزود: اگر رهنمودها، روشنگری ها، هدایت و مدیریت مقام رهبری نبود، سرنوشت کشور نیز معلوم نبود و بر این اساس باید قدردان وجود چنین رهبری در راس نظام باشیم که در برهه های مختلف بحرانی کشور را نجات داده اند.
وی ادامه داد: هرچند فتنه 88 تمام شد، اما باید ملت با بصیرت ایران اسلامی همواره آمادگی خود را برای مقابله با فتنه های جدید حفظ کنند.
حاج بابائی، اشرافی گری، بی عدالتی و بی توجهی به معیشت مردم را از فتنه های جدید علیه جمهوری اسلامی برشمرد و بر آگاهی ملت، مسئولان و اقشار مختلف برای مقابله با این فتنه ها تاکید کرد.
وی، قطع یارانه 35 میلیون نفر از جمعیت کشور، افزایش نرخ بنزین و دلار در قالب قانون بودجه سال آینده را عملی در تقابل با عدالت محوری جمهوری اسلامی خواند و اظهار کرد: حتی سخن گفتن از چنین موضوعاتی مردم را دچار اضطراب می کند که در تضاد آشکار با عدالت است.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این همایش با برشمردن پیامدهای فتنه 88 علیه ملت و کشور، افزایش فشارها و تحریم ها، افزایش مطالبات در موضوع پرونده هسته ای و افزایش امید به براندازی نظام در اردوگاه دشمنان از جمله این پیامدها بود که کشور را برای سال ها عقب برد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، هجمه به باورهای دینی، زیرسئوال بردن نهادهای قانونی نظام و ساختار شکنی و القای یاس در میان مردم را از اقدامات مهم فتنه گران برشمرد که با آگاهی و بصیرت آحاد ملت و نیز مدیریت بی مثال مقام ولایت، این نقشه ها خنثی شد.
وی، اثبات نقش بی بدیل رهبری، تقویت پیوند ناگسستنی مردم با نظام و آرمان های انقلاب و نقش بصیرت در برابر توطئه های داخلی و خارجی را از دستاوردهای مهم حماسه 9 دی بیان کرد.
آل هاشم، مشارکت بی نظیر مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را برگ برنده ای مهم برای اثبات مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی دانست که متاسفانه این مزیت بزرگ سیاسی و اجتماعی توسط عده ای ناآگاه در داخل و مدیریت های رسانه های بیگانه از بین رفت.
وی گفت: فتنه 88 نتیجه برنامه ریزی های طولانی مدت سرویس های اطلاعاتی غرب دانست که با غفلت برخی عناصر داخلی پازل طراحی شده آنها کامل شد.
آل هاشم، حماسه 9 دی را از روزهای ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد که در آن مردم با آرمان های انقلاب، امام راحل، شهدا و منویات رهبری تجدید پیمان کرده و توطئه های دشمنان را خنثی نمودند که تبیین و تشریح ابعاد و زوایای گوناگون این حماسه بزرگ لازم و ضروری است.
به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه تبریز هم با بیان اینکه حماسه 9 دی با حضور میلیونی آحاد مردم در لحظه مورد نیاز باعث شد تا نظام اسلامی برای سال های سال بیمه شود، گفت: این حماسه فراموش نشدنی برخاسته از بصیرت ملت در روزهای غبارآلود فتنه گری ها بود.
محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: 9 دی باعث شد تا چشم های بصیر حق را از باطل تمیز دهند.
وی با تاکید بر اینکه این حماسه نباید توسط جناح های سیاسی مصادره شود، گفت: بدون تردید تمامی مردم ایران اسلامی از هر سلیقه سیاسی و علاقه شخصی به طیف های گوناگون سیاسی در آفرینش این حماسه نقش داشتند و باید به وجود چنین مردمی افتخار کرد.
پورمحمدی، خود آگاهی با تکیه بر فطرت، زمان شناسی متکی به آینده نگری را از زمینه های مهم خلق حماسه 9 دی دانست و افزود: قدرت مدیریت مقام معظم رهبری در آن روزهای پرتنش نظام را از مشکلات پیچیده نجات داد که باید قدردان وجود اصل ولایت در راس جمهوری اسلامی بود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.