تور یک روزه ایده پردازی برای فرصت های گردشگری شهرستان اسکو برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، این تور امروز (یکشنبه) برگزار می‌شود و جمعی از دانشجویان مدیریت جهانگردی و دیگر رشته‌های دانشگاه تبریز در آن حضور دارند.
مدیر گروه مدیریت دانشکده اقتصاد، مدیریت و بازرگانی دانشگاه تبریز با اشاره به اهمیت مشارکت دانشجویان و دانشگاهیان در توسعه‌ی گردشگری منطقه، تاکید کرد: با حرف زدن و شعار دادن نمی‌توان مشکلات و مسائل مربوط به  توسعه‌ی گردشگری را حل کرد، بلکه باید با استفاده از ایده‌ها و طرح‌های اساتید، دانشجویان و  سایر اقشار جامعه فرهیخته استان، به دنبال راهکارهای عملی و قابل اجرا باشیم.
سید صمد حسینی در خصوص تور یک روزه شهرستان اسکو، بیان کرد: این تور با همکاری فرمانداری شهرستان اسکو برگزار می‌شود و اساتید و دانشجویان طی بازدید میدانی یک روزه از این شهرستان، می‌توانند ایده‌ها و پیشنهادهای خود را در جهت شناسایی و استفاده از فرصت های گردشگری اسکو، ارائه دهند.
وی یاد آور شد: نفرات اول، دوم و سوم استارت آپ گردشگری که طی روزهای اخیر در دانشگاه تبریز برگزار شد، نفرات اول، دوم و سوم  برتر ورودی های دانشکده از نظر معدل، جمعی از اعضای انجمن علمی دانشجویی دانشکده و هم چنین دیگر دانشجویان فعال و علاقمند در این تور شرکت می‌کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه در بخشی دیگر از سخنان خود از تلاش دانشکده و دانشگاه و نیز موافقت رئیس دانشگاه تبریز برای ایجاد گروه مدیریت جهانگردی خبر داد.
بر اساس این گزارش، بازدید میدانی از بخشی از شهرستان اسکو، روستای صخره‌ای و توریستی کندوان و برگزاری کارگاه آموزشی و طوفان فکری در خصوص گردشگری، از جمله برنامه‌های این تور یک روزه خواهد بود.
شهرستان اسکو با وسعت 1763 کیلومتر مربع (3.9 درصد مساحت استان) در 30 کیلومتری تبریز واقع شده است و ارتفاع آن از سطح دریا 1450 متر است. این شهرستان از سمت شمال با شهرستان شبستر، از سمت شرق با شهرستان تبریز، از سمت غرب با دریاچه ارومیه و از سمت جنوب با شهرستان آذرشهر هم‌مرز است.
اسکو یکی از زرخیزترین و مهم‌ترین مناطق کشاورزی و دامپروری و صنعتی آذربایجان است. برگه‌ی زرد آلو و بادام و گردو و سایر ارقام صادراتی بخش اسکو از ممتاز ترین نوع آن‌ها است و سالیانه مقدار زیادی به عنوان صادرات به کشور های خارج حمل می‌شود.
علاوه بر آن انواع و اقسام غلات و میوه جات و سیب زمینی و پیاز و انواع خشکبار و عسل و لبنیات در منطقه اسکو به دست می‌آید که علاوه بر تامین نیاز مورد مصرفی مردم این منطقه، مقدار زیادی نیز به شهر تبریز و سایر شهرستان‌های ایران وحتی خارج منتقل می‌شود و در قسمت صنعت نیز بخش اسکو از پیشرفته‌ترین مناطق آذربایجان است و صنایع تولید انواع پارچه و پتو و پوشاک و محصولات ابریشمی و پارچه‌های حریر و به خصوص کلاقه‌ای اسکو در ایران کم نظیر و شهرت جهانی دارد و قسمتی از صادرات این بخش را به داخل و خارج کشور تشکیل می دهد.
وجود تولیدات متنوع زراعی و باغی به ویژه زیره، بادام، گردو، گل سرخ محمدی و وجود منابع آبی نسبتاً مناسب، پتانسیل خوبی را برای توسعه صنایع تبدیلی، کشاورزی، دامپروری، آبزی پروری و هم‌چنین گردشگری برای این شهرستان ایجاد کرده است.
روستای کندوان در 18 کیلومتری جنوب اسکو در دامنه سرسبز سلطان داغی و در 50 کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع شده است. آن‎چه به کندوان هویت باستانی داده است، وجود 117 خانوار و منزل مسکونی در درون توده‌های مخروطی و هرمی شکل صخره‌ای که روستاییان کندوان داخل این توده‌ها برای خود خانه مسکونی، آغل، انبار، کارگاه ایجاد کرده اند. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.