اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از مدیر بازارهای نوظهور سازمان گردشگری سوئیس در این نشست گزارش داد: این نخستین ملاقات رسمی بعد از سفر به ایران و فرصت مناسبی برای تبادل نظر در خصوص گردشگران دو کشور سوئیس و ایران است. معتقدم تبادل اطلاعات بین گردشگران سرآغازخوبی برای تورهای ورودی و خروجی دو کشور است.
ساماراگا افزود: تلاش شما برای معرفی مشهد به جهانیان و زیر ساختهای گردشگری ارزشمند است همانطورکه سعی می کنید مشهد مقصد گردشگری شود من نیز این کار را برای کشور خودم انجام می دهم.
وی ادامه داد: در سویس زیرساختهای گردشگری خوبی نظیر خط ریلی، هوایی و اتوبوسهای شهری وجود دارد و گردشگرانی که با قطار شهر به شهر سفر می کنند به اندازه ای طبیعت زیبا و دیدنی مشاهده می کنند که هیچ مسافری به خود اجازه نمی دهد در قطار بخوابد و خود را از دیدن مناظر زیبا محروم کند.
مدیر بازارهای نوظهور سازمان گردشگری سوئیس گفت: شهر مشهد یکی از مقاصد زیارتی گردشگری مهم ایران است. صدمین سال فعالیت گردشگری را در سوئیس جشن گرفتیم وتبادل اطلاعات و دانش بین دو کشور کمک خوبی بین دولت و بخش خصوصی برقرار می کند و برقراری این ارتباط موفقیت بزرگی در حوزه گردشگری به شمار می رود.
وی افزود: در سوئیس دولت سیاستگذاری و بخش خصوصی آن را اجرا می کند. نقش پول در صنعت گردشگری بسیار حائز اهمیت است لذا سالانه 70 میلیون دلار بودجه داریم که 33 درصد این مبلغ را بخش خصوصی به ما می دهد و این مبلغ را صرف امور گردشگری می کنیم و در حقیقت این مبلغ را به بخش خصوصی گردشگری برمی گردانیم. باید شرایط دریافت ویزا را آسان کرد تا بتوان در جذب بیشتر گردشگر موفق بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی نیز در این نشست به معرفی ظرفیتهای میراث فرهنگی خراسان رضوی و موقعیت گردشگری مشهد اشاره و بیان کرد: وجود بیش از 50 درصد واحدهای اقامتی ایران در مشهد، فعالیت 420 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و 6 هزار مجموعه تاریخی و گردشگری از جمله ظرفیتها و زیرساختهای مهم جذب گردشگر در این خطه هستند.
محمدرحیم رهنما افزود: تعامل خوبی بین این اداره کل و بخش خصوصی و گردشگری، واحدهای اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و جامعه حرفه ای گردشگری استان وجود دارد. آمادگی داریم ارتباط بیشتری در حوزه گردشگری به ویژه برگزاری تورهای گردشگری از سوئیس به ایران و بالعکس برگزار شود و گردشگران سوئیسی با آثار و بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری هراسان رضوی آشنا شوند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.