به گزارش ایرنا، حسن مستفید روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال اظهار کرد: در هشت ماه گذشته سال جاری 364 مورد ازدواج در شهرستان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 37 مورد معادل 9.2 درصد کاهش نشان می دهد.
وی گفت: از هر 5.8 مورد ازدواج در شهرستان یک مورد به طلاق انجامیده و این زنگ خطری است و باید با برگزاری کلاس های مشاوره قبل از ازدواج و تبیین اشتراکات به جای اختلافات، از این پدیده جلوگیری کنیم.
مستفید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از جمعیت 57 هزار و 199 نفری هشترود 42 هزار و 97 نفر بالای 15 سال هستند که از این تعداد 27 هزار و 741 نفر معادل 66 درصد جمعیت مشمول برای کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند.
وی همچنین بر ساماندهی گورستان های موجود در هشترود تاکید کرد و افزود: این شهر با جمعیت 20 هزار نفری چهار گورستان دارد و شهرداری باید از گسترش خودسرانه گورستان ها جلوگیری و آنها را تجمیع کند و دفن اموات فقط در گورستان وادی رحمت انجام شود.
وی با بیان اینکه نباید بدون جواز پزشک قانونی دفنی صورت گیرد گفت: دهیاران و شوراها نیز باید فوتی ها را به ثبت احوال گزارش کنند.
رئیس اداره ثبت احوال هشترود نیز به بیشترین نام های انتخابی برای نوزادان از سوی والدین هشترودی اشاره کرد و گفت: هشترودی ها برای پسران خود به ترتیب اسامی ابوالفضل، علی، محمدطاها، محمدرضا و امیر محمد و دختران خود زهرا، فاطمه، نازنین زهرا، نازنین فاطمه و فاطمه زهرا را انتخاب کردند.
صالح صادقی به آمار تولدها در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در هشت ماه گذشته 649 مورد ولادت در این شهرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 152 مورد معادل 19 درصد کاهش نشان می دهد.
وی گفت: در این مدت 185 مورد فوتی نیز ثبت شده که نسبت به سال گذشته 37 مورد کاهش داشته است.
هشترود در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: جلیل دین محمدی ** انتشار: عیسی عطاپور
3077/7486/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.