به گزارش ایرنا، حسن مستفید روز دوشنبه در کار گروه اشتغال این شهرستان که با محوریت و موضوع اختصاص وام به متقاضیان برگزار شد افزود: 12 میلیارد و 451 میلیون ریال نیز برای طرح های صنایع دستی، کفش و چرم، پوشاک، خدمات فناوری اطلاعات، آجیل و خشکبار، تولید و فرآوری انگور، حمل و نقل، پرورش و فرآوری طیور و تولید میوه های هسته دار و دانه دار در 6 ماهه دوم امسال تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه بانک ها نباید مردم را به بهانه های مختلف مانند نداشتن ضامن کارمند در صف انتظار نگه دارند، گفت: بانک ها به منظور تسریع در امور باید ضمانت های دیگری جایگزین کنند.
مستفید با تاکید بر لزوم توجه ویژه به موضوع اشتغال و رفع مشکل بیکاری به عنوان اصلی ترین معضل شهرستان، اظهار کرد: اولویت و برنامه اصلی دولت رفع مشکل بیکاری بوده و در این راستا تسهیلات قابل توجهی به شهرستان ها تخصیص یافته است.
وی توجه به بخش کشاورزی و تقویت زیرساخت های این بخش و توسعه اشتغال روستایی را از مهمترین راه حل های رفع بیکاری در شهرستان عنوان کرد .
در این کارگروه مالک لطفی زاده به عنوان رئیس جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی هشترود معرفی و از خدمات علی آقایی تجلیل شد.
وجود 10 معدن فعال و استخراج سنگ گچ، کنگلومرا، مرمر و سنگ نمک در هشترود و همچنین وجود منابع آبی متعدد، این شهرستان را به یکی از مناطق مستعد در زمینه معدن و پرورش ماهی در آذربایجان شرقی تبدیل کرده و با ایجاد زمینه سرمایه گذاری و تسهیل در آن، می توان ریشه بیکاری در این منطقه را خشکاند.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.