فرمانده پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز از انجام 120 سورتی پرواز برای امدادرسانی توسط هوانیروز در سال جاری خبر داد.
 سرهنگ خلبان غلامرضا شایان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  با بیان این مطلب گفت: هوانیروز تبریز با همکاری اورژانس هوایی، در ارائه‌ی خدمات به مصدومان جاده‌ای و بیماران اورژانسی شهرستان‌های دور و مناطق کمتر برخوردار و انتقال آنان به مراکز درمانی تبریز فعالیت دارد.
وی با اشاره به عملکرد درخشان هوانیروز در تمامی دوران‌ها و عرصه‌ها بیان کرد: هوانیروز همواره به ندای مقتدایی خود لبیک گفته و در مواقع بحرانی حضور یافته است.
وی اضافه کرد: پایگاه هوا نیروز تبریز در بحث مردم یاری نیز نقش پررنگی را ایفا کرده است و در زمین لرزه‌ی ارسباران در کنار مردم اهر، هریس و ورزقان بود. همچنین در سیل آذرشهر و عجب شیر نیز نیروهای این پایگاه در خدمت مردم بودند.
فرمانده پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز در ادامه با اشاره به سالروز شهادت خلبان شهید «احمد کشوری» از خلبانان پیشکسوت و همرزمان شهدا خواست با انتقال روحیه‌ی حماسه آفرینی و ایثار دوران دفاع مقدس در راستای تقویت روحیه‌ی جهادی، حماسی و شهادت طلبی در جوانان تلاش کنند؛ چرا که راز ماندگاری این حماسه آفرینی‌ها در انتقال آن به نسل جوان می باشد.
وی افزود: خلبانان و کارکنان هوانیروز امروزه نیز به تأسی از پیشکسوتان خود، در خدمت‌رسانی مردم سر از پا نمی‌شناسند و در خدمات رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه نیز حماسه آفریدند.
شایان تصریح کرد: پیشکسوتانی مثل شهید خلبان کشوری و همرزمان شهیدش در دوران قبل از انقلاب با همفکری با فعالان انقلابی آن دوران، پیام انقلاب و منویات رهبر کبیر انقلاب را به هم‌رزمان خود انتقال داده و در بصیرت افزایی و اتحاد ارتش و مردم نقش پررنگی را ایفا کردند.
وی افزود: شهید ک‍ش‍ور‌ی‌‌ در دوران ق‍ب‍ل‌ و ب‍‍ع‍د ‌از ‌ان‍ق‍لاب‌ ‌اس‍لام‍‍ی‌، ب‍ر‌ا‌ی‌ ‌ ت‍ح‍ق‍ق‌ ح‍ک‍وم‍ت‌ ‌ال‍‍ه‍‍ی پ‍ی‍وس‍ت‍ه‌ ت‍لاش‌ ک‍رد و ‌ه‍م‍گ‍‍ام‌ و ‌ه‍م‍ر‌اه‌ ب‍‍ا ح‍رک‍ات‌ توف‍ن‍ده‌‌ی م‍ل‍ت‌، در ‌تمامی صحنه‌ها ح‍ض‍ور د‌اش‍ت.‌ ش‍‍ه‍ی‍د س‍رل‍ش‍گ‍ر خ‍ل‍ب‍‍ان‌ ک‍شور‌ی‌ 15 ‌آذر سال 1359در ح‍‍ال‍‍ی بازگشت از یک م‍‍ام‍وری‍ت‌ حساس و پ‍ی‍روزمندانه در ‌ای‍لام‌ (م‍ن‍طق‍ه‌ م‍ی‍م‍ک‌ - دره‌ ‌ب‍ی‍ن‍‍ا) م‍ورد ح‍م‍ل‍ه‌ی‌ دو فروند میگ دشمن قرار گرفت و در ح‍‍ال‍‍ی‌ ک‍ه‌ ‌ه‍ل‍ی‍ک‍وپ‍ت‍رش‌ در ‌اث‍ر ‌اص‍‍اب‍ت‌ ر‌اک‍ت‌ میگ‌ ‌ع‍ر‌اق‍‍ی‌ ب‍ه‌ ش‍دت‌ م‍‍ی‌‌س‍وخ‍ت‌، آن ر‌ا ت‍‍ا م‍و‌اض‍‍ع‌ خ‍ود‌ی‌ ‌ه‍د‌ای‍ت‌ و در خ‍‍اک‌ وطن‌ س‍ق‍وط ک‍رد و ب‍ه‌ ‌شهادت رسید.
فرمانده پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز با اشاره به فعالیت‌های مذبوحانه‌ی گروهگ‌های معاند در روز‌های اول انقلاب در کردستان گفت. هوانیروز با ایجاد یک پل هوایی هم در امر خطیر مردم یاری مشارکت داشت و با اعزام تیم‌های آتش در دفع فتنه و بازگشت امنیت به این خطه از کشور نقش ارزنده‌ای را ایفا کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.