به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود موسوی چهارشنبه در آیین تجلیل از موکبداران اربعین حسینی در مرز شلمچه اظهار کرد:زمین مورد نیاز موکبداران باید در اختیار آنها قرار داده شود تا آنها نسبت به ساخت موکب ها در مرز اقدام کنند.
وی گفت:برای 700 موکب شناسنامه تهیه شده و برخی از موکب داران نیز که به صورت خودجوش قصد خدمت زائران اربعین داشتند در 2 مرز شلمچه و چذابه ساماندهی شدند.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: امکانات دولتی به تنهایی نمی تواند خدمت رسانی به زائران اربعین را انجام دهد و طبق برآورد صورت گرفته 600 میلیارد ریال در اربعین حسینی امسال از سوی موکب داران در 2 مرز شلمچه و چذابه هزینه شد.
وی افزود: اربعین 96 بهتر از اربعین پارسال برگزار شد ولی برای سال آینده معایب موجود با همکاری دستگاه های تاثیرگذار برطرف می شود.
حجت الاسلام موسوی به استقرار برخی از مواکب حسینی در چهار نقطه ورودی به خوزستان تا نزدیکی پایانه ها اشاره کرد و بیان داشت:30 موکب خوزستانی نیز در عراق روزانه به 30 هزار زائر خدمات رسانی می کردند.
رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت:سال آینده خدمت رسانی موکب به زائران تعریف و مشخص می شود و بیمه کردن تمام موکب داران و خدام در دستور قرار می گیرد.
وی به حضور موکب داران خوزستان را پس از وقوع زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: 20 موکب مردمی پس از زلزله در مناطق زلزله زده کرمانشاه مستقر شدند.
مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان در مرز شلمچه نیز گفت:در ایام اربعین حسینی 420 موکب حسینی در مرز شلمچه مستقر بودند.
مکی یازع اظهار کرد:بیشترین تعداد موکب های مستقر در مرز شلمچه متعلق به آبادان و خرمشهر به عنوان میزبانان اصلی است به طوری که از این تعداد 100 موکب مربوط به آبادان و 100 موکب نیز مربوط به خرمشهر بود.
در این آیین از موکب داران و خادمان موکب های آبادانی مستقر در شلمچه تقدیر شد.
بیش از یک میلیون و 280 هزار نفر در آیین پیاده روی اربعین حسینی در ماه صفر از پایانه مرزی شلمچه تردد کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش نشان می دهد.
از این تعداد 198هزار و 269زائر اتباع خارجی از مرز شلمچه در ماه صفر از پایانه مرزی شلمچه تردد کردند.
3015/ 6037
خبرنگار : عدنان جواهری ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.