رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مناطق محروم مشکلات دنیایی دارند اما در حاشیه‌نشینی دینشان به یغما می‌رود، گفت: بسیج برای رفع محرومیت تمام قد در خدمت دولت است.

به گزارش جماران، مراسم "قرآن مجسم"پاسداشت ۱۵ سال خدمت بی‌منت در روستاهای محروم با حضور سردار غیب‌پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین، رضوی معاون مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد.

سردار غیب پرور باتبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: در یک جمع جهادی و بی‌هیاهو هستم و در اینجا از مبادی دین گفتند زیاد درست نیست. سنت رسول گرامی اسلام و روش معصومین همواره خدمات رسانی آباد کردن و توجه به محرومان است و همیشه در طول تاریخ  کسانی توسط حاکمان مورد بی‌مهری قرار گرفتند اما در جمهوری اسلامی همانطور که امام (ره) و رهبر انقلاب فرمودند یکی از مهمترین دغدغه‌ها خدمت به محرومان است.

او با اشاره به زمان پیامبر  اسلام گفت: در دوران انقلاب اسلامی هر جا خدمت رسانی را از جنس جهادی وجه همت خود قرار دادیم، آنجا صحنه دیگری شده است. اکنون ۱۲۹ روستا از ۳۸ هزار روستا مورد بازسازی قرار گرفته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: علیرغم اینکه سربازان خورشید ۱۵ سال بدون هیاهو فعالیت کرده اما توانسته به ۱۲۹ روستا رسیدگی کند. این نشان دهنده این است که در دوران ستم شاهی عمق محرومیت تا لایه‌های پایین جامعه رفته و جبران آن کار آسانی نیست و نیازمند همت بلند انسان‌های بی‌منت است و جمهوری اسلامی قطعا این ظرفیت را دارد.

او با اشاره به خاطره ای از سردار فتحیان خاطر نشان کرد: خدمت به محرومان همیشه مورد تاکید بزرگان بوده و هم رهبر معظم انقلاب آن را وجه همت خود قرار داده است. بسیاری از مردم به محرومان کمک می‌کنند و برای این کار قیمتی نمی‌توان تعیین کرد. ما با انسان‌هایی مواجه هستیم که بهشت برای این افراد است کسانی که بی‌هیاهو اقدامی را انجام دادند. امروز حاشیه‌نشینی از محرومیت جلو زده و نمی‌دانم این روال طبیعی دارد یا ما غفلت کرده‌ایم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:‌ در حاشیه شهرها اتفاقات بدی صورت می گیرد که در مناطق محروم نیست. مناطق محروم مشکلات دنیایی دارند اما در حاشیه‌نشینی دینشان به یغما می‌رود و آفت‌های بدی متوجه آنها است. باید بفکر آنها باشیم. حاشیه نشینی در برخی شهرهای بزرگ مانند شهرهایی که برای ما حرمت دارند به معضل تبدیل شده است.

او با طرح این پرسش که آیا قرار است مشکل کشور را بسیج حل کند؟ ادامه داد: قطعا اینطور نیست. بسیج در نگاه اول الگو‌سازی می‌کند و می‌گوید با همین نیرو و منابع می‌توان کار کرد. در صحبتی با آقای قرائتی گفتم مشکل ما اراده است. ایشان گفتند معنای قرآنی آن عزم است. عزم ما در کشور کم است نمی‌خواهم بگویم در کشور کاری نشده اما کم است.

سردار غیب‌پرور با اشاره به بیانات رهبری گفت: ۵۰ هزار واحد تولیدی را در حال راه اندازی هستیم. این ۵۰ هزار واحد مشکل ما را حل نمی‌کند اما ما در جهت الگوسازی این‌ها را احداث می‌کنیم و معتقدیم باید به سمت تشکیل تعاوتی‌های کوچک برویم و با کمک به آنها مشکل را حل کنیم. البته این تعاونی‌های کوچک مشکل صنایع بزرگ را حل نمی‌کند البته شاید مشکل صنایع پایین دستی را حل کند.

او با بیان اینکه برخی نقاط کشور برای تولید حرفی برای گفتن دارند، اظهار کرد: یکی از کارهای ما بحث مسجدمحوری است و قائل به این هستیم که بقای انقلاب در مسجد است که متاسفانه ما از آن غافل شدیم. برای مسجد تعریف کردیم که هر مسجد یک پایگاه جهادی داشته باشد و در برنامه ماست که امسال ۸۵۰ هزار نفر را اعزام کنیم. خوب نیست که بعد از ۴ دهه از انقلاب هنوز شاهد محرومیت برخی نقاط در کشور باشیم. شعار نمی‌دهم ما نوکر مردم هستیم و وظیفه‌مان خدمت است. ما سال‌های سال به فراخور کار کردیم اما امیدوارم این تبدیل به یک اقدام ملی شود. ما منابعی داریم که امیدواریم غبار محرومیت را از مردم کشورمان بزداییم.

سردار غیب‌پرور تاکید کرد: سازمان بسیج برای رفع محرومیت تمام قد در خدمت دولت است و این یک حرف سیاسی است. هر ارگانی که دست نیاز به سمت بسیج دراز کند بسیج در کنار اوست و هر کمکی بتواند انجام می‌دهد ما نیروهای بسیار متخصصی داریم. ما اعلام آمادگی کردیم برای ۳۰ هزار هکتار درختکاری برای مقابله با ریزگردها اما مقامات مسئول نتوانستند ۴ هزار هکتار را جمع کنند و ما را در آن زمین‌گیر کردند اما ما برای  ۳۰ هزار هکتار برنامه داشتیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.