محمداسماعیل سعیدی روز دوشنبه در بازدید از زندان مرکزی تبریز، از اجماع نظر نمایندگان حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و سایر نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر حل مشکلات و معضلات زندان ها خبر داد و افزود: در این زمینه انتقال زندان مرکزی تبریز جزو اولویت ها است و در این رابطه پیگیری های لازم به عمل می آید.
وی، لزوم ساخت زندان های جدید در خارج از شهر به ویژه زندان تبریز را ضروری دانست و اظهار کرد: پیگیری لازم در راستای تسهیل فروش زمین فعلی زندان تبریز و ساخت زندان جدید در حال انجام است.
سعیدی با ابراز خرسندی از تلاش بی وقفه و دلسوزانه مسئولین اداره کل زندان های آذربایجان شرقی، از اقدام در حال اجرا و انجام شده قدردانی کرد و کار زندان بانی و فعالیت در عرصه تامینی و تربیتی زندانیان را بسیار سخت و طاقت فرسا دانست.
به گزارش ایرنا، مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی نیز در این بازدید به مشکلات کمبود فضا و فرسوده بودن بافت زندان های تبریز و مراغه اشاره کرد و گفت: پیگیری ساخت زندان ها و انتقال زندان ها به خارج از شهر باید از اولویت های استانی باشد و از طرفی موقعیت فعلی زندان تبریز زیبنده کلانشهر تبریز نیست.
خشایار جمشیدی، تسهیل در امر فروش زمین زندان مرکزی تبریز و ساخت زندان های جدید تبریز و مراغه را خواستار شد.
وی به اجرای بسیاری از برنامه های موثر در کاهش جمعیت کیفری، کاهش آسیب رفتار های پر خطر و فرهنگی و تربیتی در زندان ها اشاره کرد و فضای فعلی را مانع به ثمر رسیدن و نیل به اهداف سازمانی دانست.
مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی استان از پیشرو بودن استان در فعالیت های فرهنگی به ویژه فعالیت های قرآنی در میان زندانیان خبر داد و گفت: با تامین امکانات و فضای مناسب در حال گسترش طرح هستیم.
انتقال زندان تبریز به خارج از شهر از تصمیم ها و بحث های چندین ساله این کلانشهر است. مکان یابی ساختمان جدید زندان تبریز از حدود 18 سال قبل به انجام رسیده ولی عملیات ساخت آن از سال 1391 و با 15 سال تاخیر شروع و به دلیل کمبود اعتبار تاکنون حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.